نام این مفهوم، بازسازی جایگاه برند است و به سه دلیل زمان توجه به آن فرا رسیده: رقابت، تغییر و بحران.
رقابت: آنچه در دهههای اخیر در تجارت تغییر یافته است، تعداد گزینههای متنوع محصول در تمام طبقهبندیها و افزایش حیرتانگیز سطح رقابتهاست.
اگر بازار در حال رشد و رونق باشد، رقابت چندان هم دشوار نیست. به عبارت دیگر، همه چیز در حال صعود است. اما وقتی همهی قایق ها به زیر آب میروند، چه اتفاقی میافتد؟ تجارت شما چگونه انجام میگیرد؟
تغییر: امروزه فیلم عکاسی سیلورهلاید، تلفنهای سیمدار، کامپیوترهای نت بوک و... جای خود را به عکاسی دیجیتال، تلفن بیسیم، وسایل دستی دیجیتال و... دادهاند.
اگر مراقب نباشید، هیچ چیز سریع تر از یک تغییر نمیتواند یک شرکت را نابود کند. این نیز مانند رقابت، سرعتی روزافزون دارد. تحول یک واقعیت است.
بحران: بحران کبیر، یک بحران مالی است که جهان را فراگرفته است. شما چگونه میتوانید در چنین محیطی فعالیت کنید؟ پس از آن بحران صغیر وجود دارد. زمانی که ادامهی بقای یک شرکت مطرح میشود. این بحران هرچه باشد، وقت آن رسیده که کمربندها را محکم ببندید و مقاومت کنید.
در بازار امروز شما به بازسازی جایگاه برند نیاز دارید. هر نقطهی ضعفی در جایگاه رقبا میتواند انتخابی برای یک مزیت رقابتی و ایجاد یک جایگاه جدید برند باشد. هر برنامهی بازسازی جایگاه برندی باید با فکر رقابت در ذهن شروع شود.
کتاب بازسازی جایگاه برند به شما نشان میدهد که چطور...
دوباره به بازاریابی حال حاضر خود فکر کنید. دوباره بر روی برندینگ مصرفکننده تمرکز کنید. دوباره نقاط قوت سازمان خود را اندازهگیری کنید. دوباره هویت سازمانی خود را جایگاهسازی کنید. دوباره قدرت رقابت خود را به دست آورید.
دنیای تجارت روز به روز بیرحمتر خواهد شد. به همین دلیل است که باید هنر بازسازی جایگاه برند را به عنوان روشی برای مقابله با رقبایتان برگزینید.
شناسنامه كتاب:
- نام کتاب: بازسازی جایگاه برند
- نویسندگان: جک تراوت - استیو ریوکین
- مترجم: منیژه شیخجوادی (بهزاد)
- سال چاپ: بهار ۱۳۹۳
- قیمت: ۹۰۰۰ تومان
- قطع: رقعی
- تعداد صفحات: ۱۶۸
- نوبت چاپ: اول