سولومون، استاد ممتاز رفتار مصرف کننده جهانی، در این اثر درخشان، دو گروه از مخاطبان را در نظر گرفته است؛ 1- دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری 2- مدیرانی که تمایل دارند در فضای رقابتی کار کنند.
رفتار مصرف کننده از نوع مطالعات بین رشتهای است که از 10 رشته مطالعات علمی بهرهمند است.
برخی ازاین رشتهها عبارتند از: روانشناسی تجربی، جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی، اقتصاد، بازاریابی، نشانه شناسی، قوم شناسی، انسان شناسی فرهنگی، جمعیت شناسی، روانشناسی بالینی.
ناشر کتاب در معرفی این کتاب اینگونه آورده است: هوشمندی سولومون در این کتاب درخشان رفتار مصرف کننده آن است که توانسته با تسلط اعجاب آور خود بر این نوع مطالعات بین رشتهای در نظمی تحسینبرانگیز به گونهای از این نوع مطالعات بهرهبرداری کند که خواننده بدون هیچ پیش نیازی، به کتابی آسان خوان و کاربردی دست مییابد.
مثالهای فراوانی از برندهای برجسته دنیا، نقل خاطرات، ارائه آمارهای قابل مشاهده و ملموس، طرح رویداهای بزرگ دنیا نظیر المپیک 2008، جملگی برآنند تا خواننده به سهولت بتوانند رفتارمصرف کننده را ارزیابی کند. به علاوه بتواند در اقدامی تازه، کسب و کار خودش را رونق بخشد.
بخشهای کاملاً مشخصی از کتاب به گونهای فراهم شده که به نام دامهای بازاریابی است. این بخشها به خواننده میآموزد براساس آنچه خوانده، بهتر است بازاریابی و فروش محصول خودش را چگونه در بازار به کارگیرد تا به سود بیشتری برسد.
نثر روان، توضیحات شفاف، پرسشهای ساده اما تامل برانگیز، و بسیاری از ابزارهای در دسترس را سولومون، نویسنده کتاب رفتار مصرف کننده به گونهای به کاربرده است که خواننده از کتاب لذت میبرد.
ضرب المثلها نیز برای سولومون ابزاری ویژهاند که به مدد آن میتواند خواننده را ترغیب کند تا مطالب را بخواند، و از آن مهمتر به یادگیری سطح بالا دست بزند. برای مثال سولومون در صفحهی322 میگوید: راه جهنم، سنگفرش شده از قصدهای خوب است.
آمارها در این کتاب شما را به فکر میاندازد که چگونه در بازارها کسب وکاری راه بیندازید. مردان سالیانه 7/7 میلیارد دلار صرف آرایش ظاهری میکنند. هر ساله بیش از 150 هزار گردهمایی از بچههای دبیرستان تشکیل میشود و 22 میلیون نفر در آنها شرکت میکنند، و ...
کتاب رفتار مصرف کننده در 5 بخش مجزا مشتمل بر 17 فصل است. این 5 بخش عبارتند از:
بخش 1: مصرف کننده در فضای بازار
بخش 2 : مصرف کننده به عنوان افراد
بخش 3: مصرف کننده به عنوان تصمیم گیرنده
بخش 4 : مصرف کننده و خرده فرهنگ
بخش 5: مصرف کننده و فرهنگ
آنچه ابتکار سولومون را از دیگر مولفان جهانی در حوزه رفتار مصرف کننده متمایز میکند آن است که، افزون بر فرهنگ، خرده فرهنگ، به سراغ افسانهها نیز رفته و نشان میدهد که بشر امروزین که پای در کره ماه میگذارد، تا چه حد به خرافات وابسته است و خرافات تا چه اندازه نقشی تعیین کننده در رفتار مصرف کننده دارد. جالب است بدانید از "دانشمندان فضانورد و رفتار خرافی آنها یاد میکند! از مسئولان المپیک یاد میکند که در روز 08/08/2008 در ساعت 8 بعدازظهر، المپیک تابستانی چین را برگزارکردند و...
مثالهای متفاوت و فراوانی از فرهنگهای گوناگون را در این کتاب میخوانید و متعجب خواهید شد که چگونه سولومون تا این حد به فرهنگهای جهانی اشراف دارد.
برای آنها که دوست دارند در ارزیابی رفتارمصرف کننده با مدل و بدور از اظهارنظرهای شخصی، تبحر داشته باشند بویژه آنهایی که دوست دارند محصول خود را با توجه به رفتار مصرف کننده به بازار بیاورند، کتاب رفتار مصرف کننده سولومون را کم نظیر خواهند دید.
مایکلآر. سولومون نویسنده کتاب رفتار مصرف کننده استاد برجستهی دانشگاه سنت جوزف است. یک واقع بین تمام عیار که میداند کشورهایی نظیر پاکستان از امریکا متنفرند و به همین دلیل نمادهای تجاری امریکا نظیر مک دونالد و رستوانهای مرغ بریان کنتاکی (کی اف سی) را آتش میزنند.
دکتر کامبیزحیدرزاده، مترجم این کتاب، تدریس درس رفتار مصرف کننده را در دوره دکتری و کارشناسی رشته بازاریابی بر عهده دارد. او نیز به ویژگیهای ممتاز این کتاب واقف است.
پرویز درگی مدرس دانشگاه، مشاوره و محقق بازاریابی با داشتن بیش از 35 کتاب تالیفی و ترجمهای، پیشگفتاری 20 صفحهای در این کتاب دارد که تابلویی است تمام قد از 17 فصل کتاب.
کتاب رفتار مصرف کننده با ویراستاری احمد آخوندی، و محسن جاوید موید است که تاکنون 50 کتاب در حوزه بازاریابی و تبلیغات را در ایران ویرایش کردهاند.
انتشارات بازاریابی، ناشر تخصصی کتابهای بازاریابی و فروش، با انتشار این کتاب کوشیده است تا فیلمهای درس گفتارهای سولومون را نیز عرضه کند تا خواننده بیش از بیش رفتار مصرف کننده را دریابد.
علاقهمندانبرای اطلاع بیشتر وخرید این کتاب میتوانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن تهران: 51 و 66408271 تماس بگیرند.