همشهری آنلاین: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: آزادگان بخشی از تاریخ افتخارآمیز دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند و در اسارت ثابت کردند که تا آخرین لحظه دین‌دار و وفادار به ولی‌فقیه و نظام اسلامی هستند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت روز آزادگان در استان کرمان با بیان این مطلب که آزادگان با صبر، استقامت و ایثارگری خود در زمان اسارت، موجب عزت، اقتدار و سرافرازی نظام و کشور شدند بیان کرد:اکنون این وظیفه بر دوش ما احساس می‌شود که به بهترین نحو از این عزیزان قدردانی نماییم.آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و چون از دنیا و نفسانیات برده بودند آزاده نامیده شدند.

وی خاطر نشان کرد: آزادگان بخشی از تاریخ افتخارآمیز دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند و در اسارت ثابت کردند که تا آخرین لحظه دین‌دار و وفادار به ولی‌فقیه و نظام اسلامی هستند.آن‌ها با الهام از مکتب تشیع و آموزش صبر و بردباری از حضرت زینب(س)، دوران سخت و طاقت‌فرسای اسارت را با توکل به خدا سپری کردند و با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند.

وی در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های روز آزادگان در کرمان پرداخت و گفت: تجلیل از 40 نفر از آزادگان شهرستان کرمان در محل توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ویزیت رایگان آزادگان و خانواده های ایشان در کلینیک‌های بخشی از برنامه‌های این روزهستند.همچنین توزیع 300 نسخه از کتاب«بر ساحل آزادی» که خاطرات 600 آزاده استان کرمان می‌باشد در جمع آزادگان کرمان، تجلیل از خانواده 11 شهید استان که در زمان اسارت به شهادت رسیده‌اند و دیدار گروهی از آزادگان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان را از دیگر برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به کشور به شمار می آیند.

حسنی سعدی در پایان سخنانش یادآور شد: در استان کرمان یک هزار و 284 آزاده وجود دارد که بیشترین تعداد مربوط به شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و کهنوج هستند. اولین کاروان آزادگان در تاریخ 26 مرداد سال 69 به میهن اسلامی بازگشت.