همشهری‌آنلاین: کتاب بازی برد، با راهکارهای دستیابی به استراتژی برد ترجمه‌ای از کتاب Playing to Win: How Strategy Really Works است که در سال ۲۰۱۳ توسط آلن‌لافلی مدیرعامل شرکت پی‌اندجی و راجر مارتین استاد دانشکده کسب‌وکار روتمن نوشته و توسط انتشارات دانشکده کسب‌وکار هاروارد به چاپ رسید است.

اين كتاب توسط سيد حسين جلالي ترجمه و در سال 1393 اولين نسخه آن به همت انتشارات آريانا قلم منتشر شده است.

مترجم كتاب معتقد است در فضای کسب‌وکار داخلی پنداشت صحیحی از مفهوم استراتژی وجود ندارد و اغلب استراتژی به صورت یک چشم‌انداز ساده، برنامه، ماتریس و جدول، سیستم نرم‌افزاری و یا یک رویه تعریف می‌شود. در مقابل، نویسندگان كتاب بازی برد، در همان فصل نخست کتاب تعریف دیگری از استراتژی ارائه می‌دهند و این مفهوم را در قالب چارچوبی برآمده از تلفیق وجوه گوناگون نشان می‌دهند.

کتاب بازی برد ابتدا روشن می‌کند که استراتژی چه چیز نیست! و سپس نویسنده شرح می‌دهد که چطور می‌توانید پیروزی و کسب موفقیت در فعالیت خود را جایگزین حضور ماندگار در حوزه کسب و کار خود کنید.

یکی از مزیت‌های اصلی این کتاب، تلفیق و ترکیب محتوای آن با مثال‌ها و داستان‌هایی از موفقیت یا شکست کسب‌وکارها و برندهای پرشمار پی‌اندجی است. ترکیب نویسندگان کتاب (یک مدیرعامل و یک استاد دانشگاه) سبب شده تا محتوای کتاب هم قابل استفاده برای مخاطبان دانشگاهی باشد و هم بتوان آن را برای مدیران اجرایی و مشاوران حرفه‌ای توصیه کرد.

كتاب بازی برد، نوشته ای جی لافلی و راجر مارتین، در 224 صفحه با شمارگان 3 هزار نسخه و به قیمت 13 هزار و 800 تومان روانه بازار كتاب شده است. علاقه‌مند می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت انتشارات آریانا قلم به آدرس www.aryanabook.com این کتاب را تهيه كنند.