سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب ارزش ویژه‌ی برند تالیف اصغر مشبکی، فرشاد صادقیانی و ایوب صادقیانی به تازگی از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شده است.

کتاب ارزش ویژه‌ی برند منتشر شد

به بهانه‌ی چاپ این کتاب گفتگویی را با فرشاد صادقیانی، یکی از نگارندگان کتاب انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

صادقیانی يكي از مولفين كتاب با اشاره به این موضوع که عمده‌ی مطالب علمی و بخشی از نتایج پژوهشی طرح‌شده در کتاب از پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد استخراج شده است که در سال 88 دفاع شد، گفت: مطالب تجربی و مثال‌های عملی درباره‌ی بازار ایران در دهه‌ی اخیر نیز بر پایه‌ی تجربیات و دانش ضمنی یکی دیگر از نگارندگان کتاب نوشته شده است.

وی افزود: این کتاب مرجعی است برای رویکردهای مختلف محاسبه‌ی ارزش ویژه‌ی برند. در این کتاب اشاراتی به موانعی که بر سر راه برند در ایران وجود دارد، شده است تا زمانی که سایستگذاران خواستند اقداماتی را در جهت رفع موانع بکنند، بدانند موانع برندسازی در بازار ایران کدامند.

صادقیانی ادامه داد: این کتاب می‌تواند از یکسو، راهنمای مدیران بازاریابی و برندینگ برای هرچه بهتر شدن در فضای رقابتی باشد و از سوی دیگر، راهگشای اساتید و دانشجویان رشته‌های مدیریت و بازاریابی در انجام مطالعات و پژوهشهایشان باشد. همچنین خواندن کتاب را به سیاستگذرانی که نقش مهمی در توسعه‌ی سیاست‌ها در حوزه‌ی تاثیرگذاری برند مانند سیاست‌های توزیع و تنظیم قیمت دارند، توصیه می‌کنم.

مولف کتاب ارزش ویژه‌ی برند هدف کلی از نگارش این کتاب را اینگونه عنوان کرد: در وهله‌ی نخست، کمک به مدیران بازاریابی و مدیران برندی است که می‌خواهند در بازار ایران فعالیت کنند و با رقبای بین‌المللی و محلی به رقابت بپردازند. این کتاب به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تا به مقایسه‌ی ارزش برندهای بین‌المللی و محلی از دید مشتریان و همچنین عواملی که بر ارزش ویژه‌ی برند اثر می‌گذارد بپردازند و همچنین آشکار می‌شود که آیا ارزش ویژه‌ی برند به معنای قصد خرید برند است و آیا ارزش اقتصادی برند از دید مشتریان و قدرت خرید آنها نیز در قصد خرید اثر می‌گذارد؟ هدف دیگر این کتاب، کمک به افزایش دانش نظری برند است. درواقع قبل از ورود به مبحث ارزش ویژه‌ی برند، دانش عینی موجود در زمینه‌ی خود برند پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. همچنین در ایران هنوز بحث ارزشگذاری ویژه‌ی برند خیلی جدی نشده است و جای خالی این موضوع در بازار احساس می‌شد. در بازار ایران در حوزه‌ی برند کتابهای متعددی تالیف و ترجمه شده است، اما در زمینه‌ی ارزش ویژه‌ی برند کتابی موجود نیست.‌

صادقیانی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی کتاب بر مفهوم ارزش برند است که وجهی از وجوه مختلف مطالعات در حوزه‌ی برند است. از طرف دیگر، به تاثیری که ارزش برند می‌تواند بر قصد خرید مصرف‌کننده داشته باشد نیز پرداخته شده است.

وی در پایان گفت: مهمترین ویژگی کتاب این است که در آن رویکردهای علمی مختلف ارزش ویژه‌ی برند گفته شده است و همزمان نگاهی تجربی هم به بازار ایران دارد.

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر و‌خرید این کتاب می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 294212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha