گروه اقتصادی: ذخیره مطلوب کالاهای اساسی برای تامین مایحتاج عمومی مردم در ماه مبارک رمضان وجود دارد، بهتر است مردم در خرید کالاهای مورد نیاز خود عجله ننموده و مایحتاج خود را از نمایشگاه‌های ویژه تهیه کنند.

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: از محل خرید و ذخیره سازی، در حال حاضر ذخیره مطلوبی برای ماه مبارک رمضان و عرضه مستقیم انواع حبوبات در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا که توسط وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور از 10 تا 25 شهریور در 3 نقطه شهر تهران برگزار می‌شود، وجود دارد.

حمید صافدل، افزود: وزارت بازرگانی در راستای تنظیم بازار سعی در ایجاد شبکه‌های مطمئن و امن برای دسترسی آسان مردم به مایحتاج و کالاهای اساسی مورد نیاز داردبه نحوی که شبکه‌های منتخبی را برای توزیع کالا با نرخ مصوب و الگوی مشخص برای توزیع کالای مردم در مواقعی که تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد، ایجاد کرده که نقطه اوج فعالیت‌های آنها در مقاطع پایانی سال گذشته بوده است.

وی افزود: امسال نیز نمایشگاه فروش پاییزه در سه محل تهران شامل حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم و مجتمع شهید باستانی خیابان خاوران برگزار می شود که براساس پیش‌بینی‌ها 1000 واحد صنفی در آن حضور خواهند داشت.

صافدل میزان ذخیره گوشت مرغ و گوشت قرمز برای ماه مبارک رمضان را مطلوب عنوان کرد و گفت: مردم نگرانی از بابت تامین و افزایش قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز در آستانه ماه مبارک رمضان نداشته باشند چراکه ذخیره به میزان کافی صورت گرفته است.

همچنین رئیس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی تهران با بیان این که با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس، طرح ضیافت و نمایشگاه فروش فوق‌العاده اصناف از 15 تا 25 شهریور به مدت 15 روز برگزار می‌شود، گفت: در این طرح کیف، کفش، لباس و لوازم‌التحریر عرضه می‌شود و کالاهای عرضه شده در این طرح که از طریق اتحادیه‌ها و متخصصین امور صنفی تعیین می‌شود 10 تا 15 درصد ارزانتر از سطح شهر عرضه خواهد شد.