تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۲

همشهری آنلاین: بازی ایران و کره جنوبی همان طور که پیش بینی می‌شد با برتری نسبی کره برگزار شد و اگر ایران کمی خوش‌ شانس نبود هیچ امتیازی از این بازی نمی‌گرفت.

کره‌ای‌ها بازی را با فشار زیاد بر روی خط دفاعی ایران شروع کردند اما انتظار برای کاسته شدن این فشار راه به جایی نبرد و باز هم این کره‌ای‌ها بودند که در ادامه بازی توپ و میدان را در دست داشتند.

خط دفاعی ایران که فکری، نصرتی و رضایی آن را تشکیل می‌دادند در نیمه اول بازی تا آن جا که توانستند از به ثمر رسیدن گل جلوگیری کردند اما کره‌ای‌ها بالاخره در ثانیه‌های پایانی نیمه اول گل برتری خود را از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسانند.

 در این میان عملکرد خط میانی ایران بسیار جای بحث دارد. پاس‌های اشتباه فراوان، حفظ توپ ناموفق و ضعف در تغذیه مهاجمان کارنامه‌ای است که بازیکنان میانی ما در نیمه اول از خود به جای گذاشتند.

تنها موقعیت گل ایران در این نیمه را علی کریمی از روی خلاقیت فردی برای خود ایجاد کرد که آن هم با بی‌دقتی او در زدن ضربه به توپ تکمیل شد و تنها فرصت ایران در این نیمه این‌گونه به پایان رسید.
با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه اول تشنج در تیم ایران به اوج رسید و کره‌ای ها به راحتی و با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران توپ را به دروازه ایران می‌ رساندند.

در نیمه دوم که گمان می‌رفت ایران بازی را متفاوت پی بگیرد باز هم کره‌ای ها تیم برتر میدان بودند. حتی تعویض معدنچی با فرهاد مجیدی هم از فشار کره‌ای ها نکاست و دروازه ایران مدام در معرض گشوده شدن قرار گرفت. با وارد شدن مجیدی به بازی کریمی یک خط عقب کشید و مجیدی جای او را در خط حمله گرفت اما به جز چند مورد نامی از او شیده نشد.

از اوایل دقیقه 50 به بعد به بعد تیم ایران کمی جلو کشید اما اشتباهات خط میانی و حمله ایران به قدری زیاد بود که هیچ خطری متوجه دروازه کره نشود. کمی بعد نوبت به کره‌ای ها رسد تا حملات خود را بر دروازه ایران بیشتر کنند که البته ایران هم درچند مورد در ضد حمله‌ها خطرناک ظاهر شد.

در این لحظات نیکبخت که روز بدی را تحربه کرد از زمین بازی بیرون کشیده شد و کعبی به جای او وارد زمین بازی شد. اما او هم نتوانست از باز اشتباات تیمی ایران بکاهد و کره‌ای‌ها همچنان بر روی دروازه تیم ایران خطر ساز ظاهر شدند. چند موقعیت گل آن ها را هم خط دفاع -که دیگر از تمام بازیکنان تیم ایران تشکیل می‌شد- و میرزاپور دفع کردند.

در دقیقه 82 کریمی باز هم بهترین موقعیت گز‌نی ایران را که این بار هاشمیان برای او فراهم کرد از دست داد تا فکر کسب امتیاز از این بازی از ذهن ما دور شود.

پس از این موقعیت تیم ایران که همه چیز را از دست داده می‌دید جلو کشید اما اشتباهات فردی و نبود هماهنگی هیچ کدام از موقعیت‌های ایران را به گل تبدیل نکرد.

بازی سر پایین وحید هاشمیان که در این دقایق  به اوج خود رسیده بود می‌رفت که  او را به یکی از «دوست‌نداشتنی‌های» تیم ملی تبدیل کند تا این که خط دفاع کره یک اشتباه جبران ناپذیر کرد و هاشمیان این بار سر بالا با یک ضربه چیپ بسیار زیبا توپ را از بالای سر دروازه‌بتاان کره وارد دروازه این تیم کرد.

 پس از این گل داور استرالیایی سوت پایان بازی را به صدا درآورد و ایران به یک امتیاز بسیار ارزشمند رسید.

 تیم ایران حالا می‌تواند با خیال آسوده به مصاف سویریه برود.اما اگر بازیکنان باز هم بخواهند در برابر سوریه این‌چنین بازی کنند باید دوباره منتظر اشتباه خط دفاعی تیم مقابل باشیم.