همشهری آنلاین: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم روز دوشنبه 16 مهر با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در این مراسم با اشاره به حضور گسترده مردم در نمایشگاه قرانی گفت: سال گذشته نیز در این مراسم حضور یافتم  اما امسال شاهد اقبال روزافزون مردم خصوصا نسل جوان هستیم که تمام اینها به برکت نظام مقدم جمهوری اسلامی و عنایت خاصی است که رهبر معظم انقلاب به ترویج و پیشرفت مردم به قران دارند.

وی افزود:همه ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی روز اول ماه مبارک رمضان را به قرایت قران توسط قاریانی از سراسر کشور اختصاص می دهند و ایشان با نکته های ظریف و دقیقی که  دارند، محسوس است که سال به سال این حرکت الهی را به  پیش می برند.

محمدی گلپایگانی افزود:الحمدلله  فرهنگ توجه به قران در کشور به ویژه در میان نسل جوان  روز به روز در حال افزایش است که این حرکت جای شکرگزاری دارد چرا که قران کتاب معجزه جاوید پیامبر اسلام است.

ریس دفتر مقام معظم رهبری با بیان حدیثی از پیامبر اسلام از قران به عنوان راهنمای  سعادت بشر یاد کرد و در عین حال گفت: فهم قران و آیات ، بدون تمسک به ائمه اطهار (ع )و توجه به تعالیم آنان محال است زیرا قران از اهل بیت ( ع )جدا نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی ادب قرانی در حضور خالق را مهمترین دستاورد این نمایشگاه ذکر کرد و گفت:داشتن ادب قران در حضور خالق یعنی اینکه تمام حرکات و سکنات مان بر اساس قران تنظیم شود.

محمد حسین صفار هرندی افزود:خدا را شکر می کنیم که طی این سال ها خصوصا دو سال اخیر که امر برپایی نمایشگاه به صورت جدی تری برعهده دوستان در دولت نهم بوده بر این وجه تاکید بیشتری شده است و ادب قرانی به تدریج در زندگی ما جریان بیشتری پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: اینکه رییس جمهور ما پیام قران را در قلب بلدی که به ظاهر بلد قبول حق نیست با ان صدای رسا اعلام می کند و با تکریم ملت های جهان مواجه می شود نشان از ادب قران در حکومت و در میان مسوولان دارد ،همچنان که مردم نیز نشان دادند که ادب قران هر روز در روح و زندگی انان رسوخ می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران برپایی نمایشگاه بزرگ قرانی گفت:خدا را شاکریم که زمینه های گسترش قران به واسطه این اتفاق بزرگ فرهنگی در کشور ما پدید آمده است.

در این مراسم رییس نمایشگاه بین المللی قران کریم نیز از روند برپایی این نمایشگاه گزارشی ارایه کرد.

خواجه پیری با تاکید بر دایمی شدن نمایشگاه قران گفت : نمایشگاه قران تنها یک نمایشگاه نیست بلکه یک جشنواره عظیم است که باید با دید ملی به آن نگاه شود.

وی افزود:بسیاری از سرمایه هایی که در این نمایشگاه هزینه می شود به علت موقتی بودن نمایشگاه از بین می رود در صورتی که می توان با دایمی کردن نمایشگاه از اتلاف هزینه ها جلوگیری کرد.

وی در ادامه از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن ده هزار نفر حافظ کل قران و 60 هزار نفر نیز به مفاهیم قران اشنا می شوند.

در پایان از فعالان پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.