گروه ادب و هنر: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «زندگی قرآنی، انسجام اسلامی» در مصلای امام خمینی تهران افتتاح می‌شود.

در افتتاحیه نمایشگاه امسال محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌حضور خواهد داشت و به گفته مسئولان سعی شده است برای ایجاد تغییرات موثر نسبت به سال گذشته و اجرای برنامه‌های فاخر، نگاه جامعه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی از همان ابتدا افزایش یابد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن  می‌گوید: سال گذشته در نمایشگاه بخش جوان را داشتیم، که وجود این بخش سبب محدودیت‌هایی برای اجرای فعالیت‌هایی متناسب با جوانان می‌شد و به تعبیری فعالیت مربوط به جوانان محدود به این بخش شده بود. امسال با حذف این بخش، تصمیم گرفته شد تمام بخش‌ها با رویکرد خاص و برنامه‌های متناسب با جوانان فعالیت خود را ارائه کنند.

محمدعلی خواجه‌پیری ادامه می‌دهد: امسال بخش کودک از بخش نوجوان جدا شده؛ در حالی ‌که سال گذشته بخش کودک و نوجوان یکی بود و امکان ارائه‌ برنامه‌هایی که همه‌ سنین‌ را پوشش دهند، نبود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌درباره بخش مکتوب هم می‌گوید: سال گذشته 134 ناشر در نمایشگاه شرکت داشتند ولی امسال این تعداد به 185 ناشر افزایش یافته است. برای سهولت کار مردم، نمایشگاه قرآنی و حوزه‌ دین از بخش فروش جدا می‌شود. در نمایشگاه، کتاب‌های مربوط به حوزه‌ قرآن و دین از 5 سال پیش نمایش داده می‌شوند که ممکن است در بخش فروشگاه نباشند. همچنین سعی می‌شود در بخش فروش، آثار تازه‌ حوزه دین ارائه شوند.

تجلیل از 21 خادم قرآن

علاوه بر این برنامه‌ها، قرار است در نمایشگاه امسال نیز مثل سال گذشته با حضور رئیس جمهور از 21 خادم قرآنی تجلیل شود. مدیر بخش خادمان قرآن کریم درباره نحوه انتخاب این 21 نفر می‌گوید: امسال دومین بار است که برای شناسایی و معرفی خادمان قرآن کریم در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی7 کار گروه تشکیل شده است تا بتوانند سوابق و آثار تمامی‌فعالان قرآنی را در کشور شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهند و افراد شاخص برای تجلیل معرفی و انتخاب شوند.

کریم دولتی تاکید می‌کند: امسال به صورت دقیق ملاک‌های انتخاب خادمان قرآن کریم مشخص شده است و در 3 سطح خادم برگزیده قرآنی، خادم برگزیده قرآنی در استان و خادم برگزیده قرآنی در سطح ملی از خادمان قرآن کریم تجلیل می‌شود.

کد خبر 31210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز