- فهرست مطالب
فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: وظایف مدیریت بحران
فصل سوم: تهیه طرح مدیریت بحران
فصل چهارم: مراحل بحران
فصل پنجم: روابط عمومی بحران
فصل ششم: روابط رسانه ای در مواقع بحرانی
فصل هفتـم: پیشـنهادات
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:
در صورت وقوع بحران، مدیریت بحران وارد عمل می شود با این حال، برنامه ریزی مدیریت بحران باید پیشاپیش انجام شود. می توان از این امر برای تعیین بحران های ممکن استفاده کرد و استراتژی هایی را برای پاسخ به انواع متفاوت بحران مشخص و بکار گرفت و با این کار مضراتی را که بحران می تواند ایجاد نماید را محدود ساخت. کتاب مدیریت بحران تلاش می کند تا به دنبال بهترین نتایج برای سازمان، برند، شخص یا ذینفعان آن در شرایط متفاوت باشد.
علاوه بر آن، انتخاب صحیح سخنگویی که از دانش و آموزش رسانه ای کافی برخوردار باشد بسیار مهم است. در زمان وقوع بحران، اگر شخصی که صاحب یک پست مهم است، سخن نادرست و نابجایی را به زبان بیاورد، گفته او بسیار بزرگنمایی خواهد شد. بنابراین این نکته اهمیت دارد که سخنگویان نحوه رفتار و صحبت کردن صحیح را بدانند.
همچنین در این کتاب راهنمایی های مفیدی در خصوص مدیریت بحران: پیش، حین و قبل از آن ارایه شده است که می تواند بسیار مفید فایده باشد.