اما برخی رسانهها، اخلاق و تعهد حرفهای را فراموش کردهاند و تلاش میکنند گروههای مختلف اجتماعی را رودرروی هم قرار دهند.
به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی نوشت: در یادداشت خود با عنوان «اخلاق و تعهد حرفهای» نوشت: رسانهها در تمام جهان کارکردی دو سویه دارند؛ گاه در امید دادن به جامعه و انتقال واقعیتها نقش آفرینی میکنند و زمانی رفتارشان باعث سلب اعتماد و ناامیدی مردم میشود.
قوانین اجتماعی نیز به ما آموختهاند، هر فرد یا سازمانی در هر جایگاهی، منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح دهد، اعتماد مردم را جلب میکند؛ رسانهها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
ما که خود را مسلمان میخوانیم باید به این نکته بیش از پیش توجه کنیم؛ اما گویا برخی فراموش کردهاند اساس دین مبین اسلام، اخلاقمداری، صداقت، وحدت، همدلی و برادری است و در رفتارشان به این اصول کمتر پایبندند.
در این میان اما مسئولیت رسانهها بسیار سنگین است؛ هر اشتباه آنها میتواند دهها میلیون نفر را گمراه کند و باورم این است که نفوذ از همین روزنهها صورت میگیرد. از سوی آنها که اخلاق و تعهد حرفهای را فراموش کردهاند و تلاش میکنند گروههای مختلف اجتماعی را رودرروی هم قرار دهند و کشور را از سرمایههای ملی محروم کنند.
از این قبیل اصحاب رسانه باید پرسید، واقعا این گونه میخواهید به پیشرفت کشور کمک کنید؟
اینگونه میخواهید دین پیامبر اسلام (ص) را که در آستانه ولادتشان هستیم، به جهان معرفی کنید؟
آقایان، مکارم اخلاقی آن بزرگوار و آرمانهای انقلاب اسلامی کجا و این رفتار و برخوردهایی از این دست کجا؟
ای کاش به خود آییم و باور کنیم که همه مردم، مشکلات را میبینند و میشناسند؛ مهم، حل آنها با تدبیر و انتخاب کمهزینهترین راه است.
ای کاش باور کنیم با هیاهو، کاری انجام و مشکلی رفع نمیشود.و دست به دعا برداریم که خداوند هیچیک از ما را لحظهای به خود وامگذارد.