تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳

ماهور نبوی نژاد: با فرا رسیدن فصل برگریزان فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز هر هفته شاهد حضور موفق رمان‌های تازه منتشر شده است، در حالی که در ماه‌های گذشته این فهرست به سرعت دچار تغییر و تحول نمی‌شد و کتاب‌های پرفروش چند هفته‌ای فرصت برای خودنمایی و کسب اعتبار بیشتر داشتند.

در میان 5 رمان اول پرفروش نیویورک تایمز تنها یک رمان از هفته‌های گذشته در این فهرست وجود داشته است و سایر رمان‌ها در همین هفته منتشر و با استقبال گرم خوانندگان روبه‌رو شده‌اند.

اولین رمان پرفروش، « کتاب مرگ» اثر پاترشیا کرن ول، خالق رمان‌های جنایی است. این رمان داستان دکتر کی اسکارپتا، محقق است که تحقیقات مخفیانه جدیدی را درباره مرگ انسان‌ها در چارلستون به همراه همکارانش آغاز کرده است. در همین زمان چندین مرگ مشکوک و قتل روی می‌دهد و پای دولتمردان هم که می‌خواهند آرامش را به جامعه برگردانند، به این تحقیقات باز می‌شود.  دومین رمان پرفروش، کتاب تازه‌‌ای از مجموعه داستان‌های میت‌فورد نوشته جان کارون است. در این کتاب که « بازگشت به خانه، در تابستان‌های مقدس» نام دارد، پدر تیم با دریافت یادداشت بی‌امضایی تصمیم می‌گیرد به می‌سی‌سی‌پی، زادگاهش برگردد. در این یادداشت نوشته « به اینجا بیا» و پدر تیم حتی حدس نمی‌رند که این پیغام چقدر زندگیش را متحول خواهد کرد .

رمان پرفروش «بازی کردن برای پیتزا» تنها کتابی است که از هفته‌های پیش در فهرست نیویورک تایمز باقی مانده است. « بازی کردن برای پیتزا » اثر جان گریشام داستان ریکی بازیکن تیم بران است که در یکی از بازی‌های لیگ فوتبال آمریکایی بازی بسیار ضعیفی نشان می‌دهد و این بازی باعث اخراجش از تیم بران و عدم پذیرشش از سوی بقیه تیم‌ها می‌شود. آخرین رمانی که موفقیت خوبی در هفته گذشته کسب کرد، رمانی از دانیل استیل، نویسنده مشهور آثار عامه پسند با عنوان « ظاهر جذاب» است. در این رمان پس از زلزله سان‌فرانسیسکو، چهار غریبه با جایگاه اجتماعی و خصوصیات متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند. این حادثه موجب می‌شود که هر کدام از این افراد با حقایق تازه‌ای از زندگیشان رو‌به‌رو شوند. به دیدگاه منتقدان این قوی‌ترین رمان دانیل استیل در پرداختن به لایه‌های اجتماع است.