علی شاکری: برخورد پیکان – پردیس، یکشنبه 18 آذر در قزوین پایانی بر چند ماه انتظار و لحظه‌شماری دوستداران والیبال شهری است که همواره علاقه‌مندی‌شان به این رشته زبانزد خاص و عام است.

قزوین در گذشته‌ای نه‌چندان دور با آبگینه قهرمان لیگ برتر شد و در ابتدای پایه‌گذاری رقابت‌های باشگاهی در کشور نیز در جام پاسارگاد در دهه 50 نیز یکی از قدرت‌های قزوین با تیم تازه‌تأسیس پردیس دوباره قصد بازگشت به اوج را دارد.

 نماینده قزوین تا پایان هفته هفتم با یک شکست به عنوان جدی‌ترین تهدیدکننده پیکان، مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌رود. تنها باخت این تیم در یزد رقم خورد، شکستی که به اعتقاد کادر فنی پردیس آن را باید یک غافلگیری تلقی کرد تا غلبه قدرت حریف. برخلاف پردیس، پیکان تا پایان هفته هفتم همه رقبایش را با قدرت از پای درآورده و اگر بتواند امروز را هم با پیروزی پشت‌سر بگذارد، قهرمانی نیم‌فصلش قطعی خواهد شد.

در آن سو، برتری پردیس برابر پیکان، تأخیر در معرفی قهرمان نیم‌فصل و امیدوار شدن 3 تیم مدعی سایپا، پیکان و خود پردیس را به همراه دارد.

 سخت‌ترین بازی پیکان

بدون هیچ تردیدی دیدار با پردیس را می‌توان سخت‌ترین بازی پیکان، مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان باشگاه‌های آسیا دانست. حضور بخشی از بازیکنان سابق پیکان در بدنه تیم پردیس همانند سعید رمضانی، سعید مصطفی‌وند، پیمان اکبری، روح‌الله کولیوند، علیرضا بهبودی و رحمان داودی در کنار علی معمری که روزگاری آنالیزور پیکان بوده، موجب می‌شود بازیکنان میزبان انگیزه‌های پررنگی برای شکست تیم اول لیگ در سر بپرورانند.

 از سوی دیگر شکست بیرون از میدان پردیس در ابتدای فصل بر سر جذب آرش کشاورزی و پس از آن موافقت فدراسیون با تأخیر چندروزه این دیدار در پی درخواست پیکان هم به نوعی مسئولان پردیس را وامی‌دارد تا فقط با پیروزی آرام گیرند.

رقابت در تمامی سطوح

 در مقابل پرمهره بودن پیکان، پردیس هم شرایطی کم و بیش نزدیک با حریف دارد و علی مؤذن از این بابت همانند همتایش مصطفی کارخانه دغدغه چندانی ندارد. باید دید آنالیزورهای دو تیم با تکیه بر فیلم‌های بازی یکدیگر چه راهی پیش پای مربیان قرار خواهند داد. رقابت دو تیم در این بازی در تمامی سطوح خواهد بود و پردیس به احتمال قوی پس از چند هفته تمرین مارکوویچ، بازیکن صربستانی خود را به میدان می‌فرستد.

 پیمان اکبری، علیرضا بهبودی، سعید رضایی، سعید مصطفی‌وند، منصور زادون، علی حسینی و رحمان داودی دیگر نفرات اصلی این تیم را تشکیل می‌دهند. در تیم پیکان هنوز مشخص نیست که آیا محمد ترکاشوند به این دیدار می‌رسد یا خیر؟ حضور یا غیبت این بازیکن برای پیکان و حریفش بسیار تعیین‌کننده است. امیر حسینی، فرهاد ظریف، محمد منصوری، سیدمحمد موسوی، محمد محمدکاظم و حمید جعفری نامزدهای حضور در ترکیب اصلی پیکان در این بازی خواهند بود.

تمرینات شبیه‌سازی شده

 پیکان برای حفظ صدرنشینی خود در آستانه این بازی به تمرینات شبیه‌سازی شده روی آورد. آنان حتی برای آنکه تحت تأثیر تشویق‌های همه‌جانبه تماشاگران قزوینی قرار نگیرند، در یکی از تمرینات با کشاندن تماشاگران و ایجاد سر و صدا سعی کرده‌اند بازیکنان را با فضای سالن بازی امروز بیشتر آشنا کنند.

در سوی دیگر، تمرینات چندروزه پردیس هم زیر نظر مؤذن و دامغانی روی نقاط ضعف پیکان برنامه‌ریزی شده بود. همه امید پردیس در مصاف با پیکان به قدرت دفاعی سعید مصطفی‌وند و سعید رضایی است که شاید بتوانند حملات سرعتی حریف را خنثی کنند.

 مؤذن: آماده هستیم

 علی مؤذن، کاپیتان اسبق تیم ملی و سرمربی پردیس از پیکان به عنوان حریف قدرتمندی یاد می‌کندو می‌گوید پیکان تیمی است که همواره بوی قهرمانی می‌دهد اما ما هم برای این بازی بیکار ننشستیم و تمامی تمرینات ما حول محور نقاط ضعف حریف دور زد.

 وی افزود: هیچ بازیکن مصدومی نداریم و تنها نگرانی ما سرماخوردگی شدید منصور زادون و پیمان اکبری است که امیدواریم با بهبودی کامل با تمام توان به این بازی برسند. مؤذن از تماشاگران هم خواست فقط مشوق تیم شهرشان باشند و به تمرکز بازیکنان تیمش کمک کنند.

کارخانه: مشکلی نداریم

مصطفی کارخانه، سرمربی پیکان دیدار با پردیس را تعیین‌کننده عنوان کرد و گفت: قزوین همواره با تماشاگران علاقه‌مندش به رونق والیبال کمک بسیاری کرده است. خوشحالیم که پس از سال‌ها به این شهر سفر می‌کنیم. وی ضمن احترام به کادرفنی و بازیکنان پردیس، افزود: ما از ابتدای هفته گذشته با مرور بازی پردیس، تمرینات خود را با این حریف منطبق کردیم و با رسیدن محمد ترکاشوند به این بازی، فکر می‌کنم با مشکلی روبه‌رو نباشیم.