چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته نهم لیگ برتر والیبال ایران در شرایطی کلید می‌خورد که این بار پردیس متحد، تیم دوم جدول با قرعه استراحت روبه‌روست.

غیبت پردیس در این هفته، این فرصت را برای سایپا و پگاه ارومیه، رقیبان اصلی نماینده قزوین در راه تصاحب نایب‌قهرمانی فراهم می‌سازد تا با برابر کردن بازی‌هایشان در چند هفته باقی‌مانده، جذابیت رقابت‌ها را حداقل در رده‌های دوم تا چهارم جدول بیشتر کنند.

با توجه به اینکه هر کدام از 3 تیم یادشده به عنوان تیم‌های مطرح 2 شکست دارند، قهرمانی نیم‌فصل پیکان محتمل به نظر می‌رسد. البته برای پیکانی‌ها هیچ چیز قطعی نیست و آنها برای رسیدن به این هدف در هفته‌های آینده باید از مصاف با 2 تیم سایپا و پگاه سربلند از میدان خارج شوند.

چهارشنبه 21 آذر پیکان در تهران میزبان بانک صادرات ایران است. تیمی که در حضور قبلی خود در تهران در بازی با سایپا کمتر نشانی از بازی‌های خانگی داشت.

این دیدار بهترین فرصت برای بازی گرفتن از نفرات دوم پیکان خواهد بود و بازیکنانی مثل پزشکی، کشاورزی، مقبلی، بازارگرد، شهرام محمودی و شاهین مفیدی می‌توانند صدرنشین را از مانع نماینده مشهد عبور دهند.

در سایر بازی‌های هفته اروم‌دشت ارومیه که هنوز در حسرت یک برد لحظه‌شماری می‌کند با جذب «کانت» بازیکن هندی خود امیدوارانه به دیدار اتکا می‌رود. البته حریف اروم‌دشت تیمی نیست که به این سادگی‌ها بتوان بدون پشتوانه لازم از پس آن برآمد.

بازی پگاه ارومیه و استقلال در گنبد بستگی به این دارد که در 48 ساعت گذشته، تا چه اندازه مسئولان ورزش گلستان و گنبد توانسته باشند به بخشی از تعهدات مالی بازیکنان جامه عمل بپوشانند. با توجه به هشدار یک هفته‌ای سازمان لیگ برتر در صورت آماده نبودن نماینده گنبد، باید منتظر صدور باخت فنی بدون امتیاز برای تیم بحران‌زده استقلال باشیم.

گل‌گهر – سایپا، متفاوت با گذشته

رویارویی گل‌گهر و سایپا این بار هیچ نشانی با آن بازی‌های سنگین فصل گذشته نخواهد داشت. اگرچه سایپا قوی‌تر از فصل قبل شده، اما گل‌گهر تفاوت‌های اساسی با تیم سال پیش پیدا کرده و به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری، تا اندازه‌های یک تیم معمولی نزول داشته است. گل‌گهر با وجود دگرگونی بسیار تیمی دست و پا بسته برابر سایپای پرمهره نخواهد بود. سایپا برای باقی ماندن در نبرد قهرمانی تیم‌های بالای جدول، چندهفته‌ای است که دوباره در شرایط ایده‌آل قرار گرفته و هفته گذشته در ارومیه، پگاه را در خانه‌اش شکست داده است.

در همدان، برخورد شهرداری این شهر و استیل آذین یک بازی غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. شهرداری برخلاف استیل آذین که هفته‌های اخیر روندی رو به رشد داشته، منحنی نتایجش به سمت پایین است. برد در این میدان برای میزبان حیاتی‌تر از تیم میهمان خواهد بود. در یزد، تربیت‌بدنی در مصاف با پتروشیمی، شرایطی کاملاً مشابه با شهرداری دارد.

برنامه بازی‌های چهارشنبه 21 آذر

تربیت بدنی یزد – پتروشیمی

 پیکان – بانک صادرات

شهرداری همدان – استیل‌آذین

اروم‌دشت – اتکا تهران

 استقلال گنبد – پگاه ارومیه

 سایپا – گل‌گهر

کد خبر 38964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز