مدیرکل مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، با بیان اینکه هر 10 روز طرح افکارسنجی در یکی از زمینه‌های مدیریت شهری در سطح شهر تهران انجام می‌شود، گفت: افزایش معنادار میزان رضایت مردم از شهرداری در طول زمان، یکی از بارزترین نتایج این نظر سنجی‌ها است.

به گزارش سما، دکتر نامدار صداقت، با بیان این مطلب گفت: در این مرکز به طور متوسط هر 10 روز یک پروژه افکار سنجی در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری، در سطح پایتخت انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها سنجش میزان رضایت مردم مناطق شهر تهران در زمینه‌های مختلف است که در این دو سال در چهار مرحله انجام و نتایج آن جمع  آوری شده و در مجموع، نتایج این نظر سنجی‌ها، در قالب گزارش مدونی در اختیار مدیریت شهری قرارگرفته است.

مدیرکل مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، در ادامه گفت: این کار تصویر روشنی از فضای شهر و نوع نگاه مردم نسبت به مسائل شهر، فراروی دست اندرکاران اجرایی قرار می‌دهد.

صداقت با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر لزوم داشتن پیوست اجتماعی و فرهنگی در اجرای طرح‌های خدماتی، ترافیکی و عمرانی، اظهار کرد: در این راستا معاونت‌های مختلف که برای اجرای پروژه‌ها، نیاز به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی خاصی دارند، آن را مطرح می‌کنند و مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان یکی از بارزترین نتایج به دست آمده در این نظر سنجی‌ها، گفت : افزایش معنادار رضایت مردم از شهرداری در طول زمان، یکی از ملموس‌ترین نتایجی است که مورد توجه قرار گرفته و نشان دهنده تغییرات مثبتی است که مردم در سطح شهر ارزیابی و نسبت به آن اعلام نظرکرده‌اند.

برچسب‌ها