تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹

همین که صدای اذان در کوچه‌پسکوچه‌های ده پونک می‌پیچد، محلی‌ها و زائران برای نمازجماعت خودشان را به امامزادگان زینعلی و عینعلی(ع) می‌رسانند.

آستان مقدس امامزاده‌ها با داشتن حیاطی کوچک اما با صفا، سال‌هاست میزبان زائرانی است که از راه دور و نزدیک برای زیارت به این محل می‌آیند. نسب امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) به امام سجاد(ع) می‌رسد و روایت شهادت آنها به نقل از ساکنان ده‌پونک با هم فرق دارد. بقعه امامزاده در کنار رودخانه فرحزاد به پونک در زمان فتحعلی‌شاه به شکل هشت ضلعی ساخته شد و اکنون با توجه به نوع معماری بنا و محله خوش آب و هوای پونک توجه زائران را به خود جلب کرده است.

ضریح امامزاده‌ها یک بار در سال ۱۳۷۶ توسط مرحوم «فریدون پرهیزگاری» بازسازی شد و در سال ۱۳۸۰ ضریح جدید اثر «ابوالحسنی میبدی» جایگزین حرم چوبی و مشبک چهارضلعی شد. درخت چنار قدیمی از نمادهای امامزاده‌ها به‌شمار می‌آید و فضای سرسبز محوطه موجب شده تا برخی زائران در روزهای آخر هفته برای زیارت و سیاحت به ده‌پونک بیایند. اگر قصد رفتن به امامزاده را دارید می‌توانید مسیر بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی را به سمت شمال بروید و وارد بلوار همیلا به سمت شرق شوید. پس از رسیدن به چهارراه، خیابان چهار باغ به سمت شمال، شما را به آستان این دو امامزاده در ده‌پونک می‌رساند.