تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۹

گروه ورزشی: پرونده لیگ برتر والیبال در شرایطی با انجام بازی‌های هفته بیست‌وششم بسته می‌شود که تکلیف بسیاری از تیم‌ها از جمله قهرمان مسابقات در بازی‌های هفته گذشته روشن شد.

 صعود و سقوط تیم‌ها از لیگ برتر و متقابلاً از لیگ یک به این دسته همچنان مشخص  نیست و باید تا چند هفته دیگر منتظر ماند. برخورد پیکان – پگاه ارومیه، سایپا – استیل‌آذین و حتی هیأت ارومیه با پتروشیمی ماهشهر از این زاویه می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.

رویارویی پیکان و پگاه همواره در چند سال اخیر از جمله بازی‌های باکیفیت لیگ برتر بوده است و نکته جالب آنکه پگاهی‌ها هیچگاه به راحتی مقابل بهترین تیم ایران و آسیا تسلیم نشده‌اند.

در بازی‌های این فصل نیز راه شکست پیکان را پگاه به حریفان آموخت و بعد استقلال گنبد و سایپا توانستند دو شکست دیگر در کارنامه قهرمان امسال ثبت کنند.

برای پیکانی‌ها که قصد برپایی جشن قهرمانی در پایان این دیدار را دارند، شکست، همه زیبایی‌های جشن را خواهد گرفت، اما برد در این میدان شیرینی دور افتخار زدن را نزد شاگردان کارخانه دوچندان می‌کند.

از سوی دیگر پگاه و شاگردان رسول بنایی هم برای اثبات شایستگی‌شان در نقطه آخر جام و تأیید دوباره پیروزی دور رفت با تمام قوا در این بازی ظاهر می‌شوند.

نبود استرس نزد دو تیم با توجه به موقعیت تثبیت‌شده‌شان در جدول کمک می‌کند تا تماشاگران والیبال یک بازی مهیج را به تماشا بنشینند.

در جمع بازیکنان اصلی دو تیم غایب بزرگ دیدار امروز حمید جعفری یار قدرتی دریافت‌کننده پیکان است که به دلیل مصدومیت در ترکیب تیمش نخواهد بود.

در تهران هم می‌بریم

رسول بنایی سرمربی بومی پگاه با قاطعیت از پیروزی دوباره بر پیکان می‌گوید: «برای ما چندان تفاوتی ندارد که پیکان  قهرمان شده است یا نه. ما در تهران می‌خواهیم نشان دهیم که شایسته پیروزی در ارومیه بوده‌ایم و بازیکنان ما هم در آستانه انتخاب نفرات تیم ملی و معرفی اردونشینان دارای انگیزه فراوانی هستند.»

وی در مورد اینکه پگاه تا چه حد شانس قهرمانی در این فصل را داشت با اشاره به دیر بسته شدن تیم گفت:‌ «ما موقعی که تیم را بستیم هدف ما مقام چهارمی بود ولی اگر به موقع اقدام می‌کردیم و بازیکن بلغاری را هم چند هفته قبل از شروع بازی‌ها در اختیار می‌گرفتیم، بدون شک به اندازه پیکان و سایپا برای قهرمانی شانس ‌داشتیم.»

قهرمانی با برد لذت بخش است

مصطفی کارخانه هم مدت‌هاست که بازی با پگاه فکرش را مشغول کرده و به نوعی در صدد است تا انتقام شکست دور رفت را از این حریف مدعی بگیرد: «مدت زیادی است که انتظار هفته پایانی و دیدار با پگاه را می‌کشیدیم. به بازیکنانم هم گفته‌ام هرچند که تیم ما  قبل از این بازی قهرمان شده است ولی نباید بگذارید جشن قهرمانی ما خراب شود.»

کارخانه  با اشاره به این موضوع اضافه کرد:‌ «تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته‌ایم و قهرمانی هم در هفته پایانی با برد لذت بخش است.» وی  نبود حمید جعفری را از جمله مشکلات تیم پیکان خواند و گفت:‌ «با بودن جعفری راحت‌تر می‌توانستیم پیروز شویم.»

سایپا - استیل آذین در بازی آخر

دیدار استیل آذین و سایپا با بازی پیکان – پگاه به عنوان بازی آخر لیگ برتر به دلیل درخواست تلویزیون برای پخش مستقیم با یک روز تأخیر روبه‌رو شد.

ابتدا قرار بود دیدار پیکان – پگاه به فردا موکول شود که با توجه به مشکلات پروازی پگاه برای روز جمعه برنامه‌ریزان لیگ ترجیح دادند تا دیدار دو تیم تهرانی استیل‌آذین و سایپا، در هفته پایانی به عنوان بازی آخر تعیین شود.

با توجه به نایب قهرمانی سایپا، این دیدار آن هم در روز پنجشنبه و در سالن بدون تماشاگر فاقد جذابیت خواهد بود. در سایر میدان‌ها پتروشیمی با هیأت ارومیه دیدار می‌کند.

پتروشیمی حتی با وجود باخت از مکان پنجم جدول تکان نخواهد خورد و این در حالی است که در صورت اجرای قانون، هیأت ارومیه حتی با وجود پیروزی هم با لیگ برتر خداحافظی خواهد کرد، مگر آنکه تصمیمات دیگری در نخستین جلسه سال جدید در سازمان لیگ گرفته شود.

در قزوین پردیس چند هفته‌ای است که پس از قطعی شدن مقام چهارمی‌اش حریفان را جدی نمی‌گیرد. آنان امروز پذیرای بانک صادرات هستند که برای صعود یک پله‌ای هم به آب و آتش خواهد زد.

در گنبد، گل‌گهر میهمان استقلال است. پیش‌بینی تیم برنده این بازی با وجود برخورداری استقلال از حمایت تماشاگران چندان‌آسان نخواهد بود.