سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

علی شاکری: تمرینات آماده‌سازی ملی‌پوشان والیبال ایران از اواخر هفته پیش در راه حضور در مسابقات گزینشی المپیک در ژاپن در کمپی به نام گوریزون واقع در 40 کیلومتری مسکو آغاز شده است.

این کمپ در طول سال میزبان تیم‌های مختلف ورزشی از سراسر اروپاست  و این روزها از ملی‌پوشان والیبال ایران به عنوان میهمانان جدید پذیرایی می‌کند. شرایط کمپ و دوری از شهر به گونه‌ای است که بازیکنان در طول شبانه‌روز تمام تمرکزشان روی تمرینات و استراحت است و به فواصل 5 جلسه تمرین، یک جلسه را استراحت می‌کنند.

نارضایتی گاییچ
فرم بدنی نامطلوب بازیکنان تنها به فاصله 3 هفته از پایان رقابت‌های لیگ‌برتر و در طول تعطیلات نوروزی باعث شد تا گاییچ به محض مشاهده تمرینات از وضعیت بدنی ملی‌پوشان اظهار نارضایتی کرده و به مربیان توصیه کند تا تمرینات  فشرده‌تری برای بیداری بدن‌های بازیکنان در نظر بگیرند. گاییچ که همزمان با برپایی اردو سرگرم هدایت تیم باشگاهی ایکسرا اودنیسا در مراحل پایانی لیگ‌برتر روسیه است، فعلاً از برگزاری بازی تدارکاتی برای ملی‌پوشان منصرف شده است.

تماشاگران ویژه بازی
 ایسکرا – دینامو مسکو
با توجه به آماده نبودن تیم ایران برای بازی و در حالی که خبری از بازی‌های تدارکاتی نیست، به بازیکنان اعلام شد که روز یکشنبه آینده آنان تماشاگران ویژه بازی دو تیم ایسکرا (تیم گاییچ) با دینامو مسکو در مرحله پلی آف لیگ‌برتر روسیه خواهند بود.

آنگونه که امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال اظهار داشته، تیم گاییچ در حال حاضر در مکان دوم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر روسیه قرار دارد.

رسیدگی همزمان به دو تیم
حضور تیم ایران در اردوی مسکو باعث شده است تا گاییچ وقت خود را برای رسیدگی به دو تیم به دو قسمت تقسیم کند. او از یک سو نمی‌تواند از تمرینات و هدایت تیم ایسکرا در مراحل پایانی لیگ‌برتر روسیه غافل شود،  از سوی دیگر باید تمرینات تیم‌ملی ایران را کنترل کند. البته در غیاب گاییچ، حسین معدنی براساس برنامه‌های تنظیم شده تمرینات ملی‌پوشان والیبال ایران را زیرنظر دارد.

ابهام در همراهی ست‌کوویچ
بحث همراهی ست‌کوویچ در سفر مسکو یا همراهی تیم در مسابقات ژاپن از جمله موضوعات دیگری بود که سرپرست تیم‌ملی در این باره به همشهری گفت: «پیش‌تر این موضوع به شکل جدی از سوی گاییچ مطرح شد، اما در طول یک هفته حضور در اردوی مسکو وی کمتر پیگیر این قضیه شده است. گاییچ در صحبت‌هایی که با من داشت، از کادرفنی موجود راضی است و فعلاً ترجیح می‌دهد با همین گروه، تیم را آماده حضور در مسابقات گزینشی المپیک کند.»

رویدادی جدید در انتظار تیم‌ملی والیبال
در شرایطی که به نظر می‌رسید حضور تیم‌ملی والیبال ایران در سال جاری تنها به مسابقات گزینشی المپیک ختم شود، دیروز کنفدراسیون والیبال آسیا خبر از برگزاری نخستین دوره مسابقات کاپ AVC داده است. مسابقاتی که سال پیش از سوی برنامه‌ریزان والیبال آسیا طراحی شد و قرار است همه ساله 8 تیم برتر آسیا در قسمت بانوان و آقایان با هم رقابت کنند.

در اولین دوره این مسابقات در غیاب تیم بانوان ایران، تیم ملی مردان کشورمان همراه با تیم‌های ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، چین، تایلند، اندونزی و تایوان در این بازی‌ها حضور خواهد یافت. این مسابقات در روزهای 30 شهریور تا 5 مهرماه سال 87 به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

کد خبر 48805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز