جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

علی شاکری: برنامه و ساعت بازی‌های تیم‌ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک پکن اعلام شد.

فدراسیون بین‌المللی والیبال FIVB برنامه و ساعت بازی‌های انتخابی المپیک در گروه‌های دوسلدورف آلمان، اسپینوی پرتغال و توکیو ژاپن (مکانی که تیم ایران با 7 تیم دیگر پیکار خواهد کرد) را اعلام کرد.

همزمان با این خبر موافقت فدراسیون‌های والیبال مصر و صربستان در اعزام تیم‌های ملی این دو کشور به تهران برای انجام 4 بازی تدارکاتی با تیم‌ملی شادی ناشی از قرعه مناسبی که نصیب تیم ایران در ژاپن شد را کامل کرد.

بازی با الجزایر و تایلند در روز اول بهترین گزینه دلخواه برای کادرفنی تیم‌ملی والیبال ایران می‌توانست باشد که خوشبختانه در تورنمنت توکیو تیم ایران برخلاف دوره قبلی این بازی‌ها که با کانادا روبه‌رو شد، با حریفان نسبتاً ضعیف‌تر در قیاس با سایر تیم‌های حاضر در گروهش بازی ها را آغاز می کند.

الجزایر تیم کوچکی نیست، تیمی که در آفریقا پس از مصر نایب‌قهرمان است ولی در مقایسه با ۳ تیم برگزیده قاره‌ها (ایتالیا و آرژانتین) برای شروع مسابقات حریفی ایده‌آل محسوب می‌شود.

الجزایر در دوره گذشته این بازی‌ها در توکیو برابر تیم ایران ۳ بر صفر باخت و همواره در رویارویی با والیبال ایران در هیچ رده‌ای توفیقی نداشته است. ژاپن و تایلند به عنوان 2 تیم آسیایی حاضر در دور دوم و سوم حریفان ملی‌پوشان ایرانی هستند.

ژاپن با وجود آنکه در دوحه ۳ بر ۲ و در جاکارتای اندونزی ۳ بر صفر تیم‌ملی ایران را پس از چند سال ناکامی برد اما باز هم مناسب‌ترین حریف برای بازی‌های اولیه به حساب می‌آید. تایلند را شاید به نوعی بتوان ضعیف‌ترین تیم آسیایی حاضر در این دوره دانست.

تقابل با بزرگان جهان

بازی‌های دشوار ایران از بازی چهارم با آرژانتین آغاز می‌شود و به ترتیب با تیم‌های ایتالیا، کره‌جنوبی و استرالیا به پایان می‌رسد. برخورد با آرژانتین و ایتالیا، بزرگان والیبال جهان درست در بحبوحه‌ای انجام خواهد شد که تیم جوان و کم‌تجربه ما حداقل از نقطه‌نظر هماهنگی تیمی وضعیت مطلوب‌تری نسبت‌به شروع بازی‌ها خواهد داشت.

در سطح مسابقات جهانی، ایران یک بار با آرژانتین در مسابقات جهانی 1998 ژاپن روبه‌رو شده است که آن بازی را قبل از اجرای قانون رالی در والیبال، تیم ما 3 بر صفر باخت. تنها رویارویی ایران با ایتالیا نیز به 2 سال پیش برمی‌گردد که تیم ایران در مسابقات جهانی 2006 ژاپن با گرفتن یک ست از این تیم نمایشی قابل تحسین داشت.

کره‌جنوبی و استرالیا از دیگر حریفان آشنای والیبال ایران در 3 دهه اخیر هستند که هرکدام شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند. استرالیا همواره در اکثر اوقات به جز مسابقات جام ملت‌های آسیا در جاکارتای اندونزی مغلوب ما شده است.

استرالیا با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند لژیونرهای اروپایی‌اش در آخرین دوره مسابقات آسیایی در حضور مدعیان سنتی آسیا، قهرمان قاره کهن شد ولی این تیم همواره از رویارویی با والیبال ایران هراس داشته است.

حتی در بازی‌های انتخابی المپیک 2004 آتن این تیم با وجود صعود به المپیک مقابل مردان ملی‌پوش والیبال ایرانبه سختی شکست خورد.

شروع تمرینات تیم ایران

نخستین حرکت تیم‌ملی والیبال ایران در راه بازی‌های گزینشی المپیک از روز شنبه ۱۷ فروردین در سالن آزادی آغاز می‌شود.

در حالی که جای برخی از بهترین‌ها و آماده‌های لیگ‌برتر در تیم‌ملی خالی است، 61 بازیکن از 17 بازیکن دعوت شده امروز در تمرینات شرکت می‌کنند تا پس از 2 روز راهی اردوی 20روزه در روسیه شوند.

منصور زادون کاپیتان تیم جوانان، تنها بازیکنی است که به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر از حضور در اردوی تیم‌ملی انصراف داده است.

در حالی که گفته می‌شد نام نفرهجدهم تیم‌ملی قرار است در مسکو توسط گاییچ اعلام شود، امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی والیبال با رد این شایعه می گوید: «تیم‌ملی با 16 بازیکن بامداد بیستم فروردین راهی مسکو خواهد شد.»

وی در مورد نادیده گرفته شدن حق شیرکوند و حامد رضایی  عنوان داشت: «فیلم بازی‌های این دو بازیکن را هم به روسیه فرستادیم ولی مورد قبول گاییچ قرار نگرفتند.»

سرپرست تیم‌ملی همچنین درباره احتمال همراهی یوتسا ست‌کوویچ به عنوان یکی از دو دستیار گاییچ گفت: «این موضوع نیز منتفی است و همچنان حسین معدنی به عنوان تنها دستیار مربی صرب، او را در راه آماده‌سازی تیم‌ملی کمک خواهد کرد.»

المپیکی‌ها در تهران

تیم‌ملی والیبال با پشت‌سر گذاشتن اردوی تدارکاتی در روسیه و در بازگشت از این اردو، آماده 4 بازی تدارکاتی جدی با دو تیم المپیکی صربستان و مصر در تهران خواهد شد.

در صورتی که صربستان با نفرات اصلی خود به ایران سفر کند، بازی با این تیم مطرح اروپایی و مصر (قهرمان آفریقا و یکی از 12 تیم حاضر در المپیک پکن) در آستانه اعزام به ژاپن شرایط بهتری پیش‌روی تیم‌ملی ما قبل از شروع بازی‌های گزینشی المپیک قرار خواهد داد.

برنامه بازی‌های تیم‌ ایران

شنبه ۱۱ خرداد:
ایران – الجزایر (۹:۵۰)

یک‌شنبه ۱۲ خرداد:
ایران – ژاپن (۱۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۴ خرداد:
ایران – تایلند (۹:۵۰)

چهارشنبه ۱۵ خرداد:
ایران – آرژانتین (۶:۳۰)

جمعه ۱۷ خرداد:
ایران – ایتالیا (۸:۰۰)

شنبه ۱۸ خرداد:
ایران – کره‌جنوبی (۶:۰۰)

یکشنبه ۱۹ خرداد:
ایران – استرالیا (۸:۰۰)

(ساعت بازی‌ها به وقت تهران است)

کد خبر 47647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز