سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی- علی شاکری شروع بهار سال 87 برای والیبال همانند سال‌های گذشته با اعزام تیم‌های ساحلی به رقابت‌های قهرمانی آسیا و فراخوان وسیع در راه تشکیل اردوی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف آغاز شده است

 گرچه بعید به نظر می‌رسد با توجه به گستردگی این اعزام‌ها و در پیش بودن رویدادهای مهم بین‌المللی، فرصتی برای  جمع‌بندی فعالیت‌های داخلی 6 ماهه دوم سال گذشته و به‌خصوص تجدیدنظر در دسته‌بندی مسابقات مختلف از جمله آسیب‌شناسی لیگ برتر فراهم شود. ابتدای سال مصادف شده است با دعوت از بازیکنان برای تشکیل تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان که هر کدام قرار است به فواصل مختلف در رقابت‌های آسیایی، گزینشی المپیک و تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت کنند. با شروع تمرینات تیم پیکان برای حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، حضور نمایندگان والیبال ایران در رویدادهای آسیایی به اوج خواهد رسید و بلافاصله والیبال طبق روال مرسوم همه ساله به استقبال فعالیت‌های داخلی خواهد رفت.

ابهام در اعزام دانش‌آموزان به ایتالیا
 قرار است اردوی ششم تیم والیبال نوجوانان ایران در شرایطی از فردا با حضور 26 بازیکن آغاز شود که 18 بازیکن از این جمع به‌عنوان تیم منتخب دانش‌آموزان ایرانی ‌باید به‌زودی عازم کالیاری ایتالیا محل برگزاری مسابقات دانش‌آموزان جهان شوند.

تغییرات روزهای پایانی سال در آموزش و پرورش و جابه‌جایی در معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی موجب شد تا برنامه‌های اعزام این تیم با ابهام روبه‌رو شود. جعفر هوتهم رئیس انجمن والیبال آموزش و پرورش با اعلام این مطلب یادآور شد، با انتخاب مسئول جدید
به احتمال فراوان بازیکنان منتخب دانش‌آموزی از اردوی بعد به‌طور مستقل زیرنظر مربیان برگزیده آموزش و پرورش رسول بنایی و کشت‌مند تمرین خواهند کرد. با توجه به حضور بازیکنان تیم نوجوانان در تیم منتخب دانش‌آموزان، از سوی فدراسیون والیبال نیز ایرج مظفری با این تیم به ایتالیا خواهد رفت.

20 بازیکن در اردوی تیم جوانان
مصطفی کارخانه سرمربی تیم جوانان ایران، با اتمام لیگ برتر والیبال 20 بازیکن از جمله
 12 بازیکن تیم نوجوانان ایران (قهرمان مسابقات جهانی مکزیک) را به اردو فراخوانده است.
این تیم در راه دفاع از عنوان قهرمانی دوره پیش آسیا، 6 ماه فرصت خواهد داشت و قبل از حضور در این بازی‌ها در چند تورنمنت خارجی از جمله جام ریاست جمهوری قزاقستان هم شرکت می‌کند.

مهمترین تغییرات در کادرفنی این تیم جایگزینی عباس برقی و محمد شعبان خمسه به جای ایرج مظفری و محمدرضا دامغانی بود که با تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی 2007 مراکش به مقام سوم جهان رسیده بودند. البته احتمال پیوستن بهروز عطایی به جمع کادر فنی وجود دارد.

اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم جوانان به این شرح است: مجتبی شبان، معین رحیمی، حامد باقرپور، اشکان درخشان، فرهاد سال‌افزون، ادریس دانشفر، فرهاد قائمی، ابراهیم چابکیان، مجتبی غیاثی، امین رضوی، علی‌محمد سخاوی، علیرضا جدیدی، آرش کمالوند، بابک فیاضی، محمدطاهر وادی، ساسان دژآرا، عبدالحکیم آروخی، محمدرضا مصطفوی، رضا صفایی و مرتضی صالحی.
اردوی اول تیم جوانان بلافاصله پس از اعزام ملی‌پوشان بزرگسال به روسیه از روز نوزدهم فروردین ماه تشکیل خواهد شد.

نادیده گرفتن لیگ در انتخاب تیم ملی
معرفی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان برای اعزام به روسیه برای کسب آمادگی جهت شرکت در مسابقات انتخابی المپیک نیز در تعطیلات نوروزی صورت گرفت. نکته قابل تعمق در فهرست اولیه دعوت‌شدگان به تیم ملی، نادیده گرفتن لیگ و بازیکنان آماده آن برای حضور در تیم ملی بود و گاییچ بدون هیچ انعطاف و تغییری در دیدگاه‌های گذشته‌اش با بسنده کردن به شناخت قبلی از  از سرمایه‌های والیبال طی چند ماه اخیر، مجددا بیشتر آنها رابه اردو فراخواند. اگرچه گفته می‌شود با ارسال فیلم و گزارش ارزیابی بازی‌های لیگ به مسکو، احتمال فراخوانی چند بازیکن جدید از سوی سرمربی صرب به اردوی تیم ملی وجود دارد.

ساسان ثانی و مهدی مهدوی دو بازیکنی بودند که از جمع 12 بازیکن اعزامی به جام ملت‌های آسیا به اندونزی، در این دوره به اردوی تیم ملی دعوت نشدند. در میان دعوت‌شدگان به نام‌هایی برخورد می‌کنیم که نه تنها در لیگ در زمره بازیکنان متوسط بودند، بلکه در تیم‌های‌شان به عنوان بازیکنان ذخیره کمتر فرصت خودنمایی یافته‌اند و یا بسیاری از بازیکنان قبلی تیم ملی در طول رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر با بازی‌های پرنوسان از ترکیب اصلی دور مانده بودند. اعضای دعوت‌شده به تیم‌ملی بزرگسالان از روز 16 فروردین ماه راهی اردو می‌شوند و بیستم ماه جاری تهران را به مقصد مسکو ترک می‌کنند.

دعوت شدگان به اردو
پاسورها: سعید معروف، فرهاد سال‌افزون
سرعتی‌ها: علیرضا نادی، محمد موسوی عراقی، امین معمری و جواد محمدی‌نژاد
قدرتی دریافت‌کننده: پیمان اکبری، آرش صادقیانی، حمزه زرینی، آرش کشاورزی، فرهاد نظری‌افشار و  رحمان داودی
لیبرو: عبدالرضا علیزاده و مجتبی عطار
پشت‌خط‌زنان: محسن عندلیب، محمد محمدکاظم و منصور زادون

کد خبر 47397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز