اهالی اکباتان با تجمع در مقابل بیمارستان فوق تخصصی زایمان و نازایی داخل شهرک اعتراض خود را مبنی بر توسعه فضای بیمارستان که مشکلاتی را برای بلوک‌های D۱، A۵ و B۴ به وجود آورده است اعلام کردند؛ تجمعی آرام که با حضور بیش از ۷۰ نفر از شهروندان شکل گرفت.

همشهری آنلاین – سمیرا نشلی: جمعیت مقابل بیمارستان به آرامی حرکت می کند و مرد و زن پلاکارد به دست سکوت کرده اند تا نوشته های روی پلاکارد گلایه شان  را فریاد بزند. مشکلات از یک بیمارستان آغاز می شود که چند سالی است به عنوان قطب درمان نازایی تبلیغات می کند و روزانه جمعیت زیادی از شهرهای مختلف کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس  برای درمان به آن مراجعه می کنند.

«مینو معتکف» نائب رئیس هیئت مدیره بلوک D۱ در فاز ۳ اکباتان درباره تصمیم  تجمع اهالی می گوید: «بارها با نامه نگاری و درخواست ملاقات حضوری با مدیریت بیمارستان تصمیم گرفتیم مشکلاتمان را مطرح کنیم. متأسفانه نه تنها ملاقاتی انجام نشد بلکه جواب سربالا هم شنیدیم. این بار قضیه فرق می کرد. در جریان عملیات توسعه فضای بیمارستان و استقرار کارگاه ساختمانی درهای اورژانس که از سمت ضلع غربی بیمارستان باز می شد به ضلع جنوبی انتقال یافت. این جابه جایی که ما دلیلش را نمی دانیم برای اهالی ساکن در ۳ بلوک فاز ۳ اکباتان دردسر زیادی ایجاد کرده است. در این محدوده به دلیل کمبود پارکینگ و حجم بالای تردد ماشین تنها امکان تردد یک وسیله نقلیه وجود دارد. حالا شما فکر کنید که محل رفت و آمد ماشین بیماران و آمبولانس هم شده است. این تردد درست در محدوده مسکونی جریان پیدا کرده و نابسامانی و شلوغی زیادی را به همراه داشته است. »

معتکف این مشکل را تنها دردسر بیمارستان نمی داند و از آلودگی آب چاه بلوک های همجوار با بیمارستان خبر می دهد و می گوید: «بیمارستان تخلفات زیست محیطی هم داشته است. آلودگی آب چاه بلوک جنوبی این بیمارستان باعث شد تا مدیران این مرکز درمانی متهم شوند. »

  • بیمارستان عمومی نیست

روایت شورایاری اکباتان از دردسرها و مشکلاتی که ساخت این بیمارستان تخصصی برای شهرک ایجاد کرده است به سال هایی برمی گردد که قرار بود در اکباتان یک بیمارستان عمومی ساخته شود که همه ساکنان بتوانند از آن استفاده کنند.

«ربابه طائفه تبریزی» دبیر شورایاری اکباتان می گوید: «اینکه می بینید امروز اهالی شهرک مجبورند برای بیان مشکلاتشان تجمع کنند دلیلش  تصمیم های نادرستی است که سال ها پیش در اکباتان اتفاق افتاده. امروز اهالی در اعتراض به توسعه بی رویه و غیراصولی این بیمارستان پلاکارد به دست گرفته اند. در صورتی که طبق طرح جامع اکباتان در این محوطه باید بیمارستان عمومی ساخته می شد. ساخت شهرک اکباتان براساس یک طرح جامع و استاندارد برنامه ریزی شده که متأسفانه به طور کامل به اجرا نرسید. یکی از این موارد ساخت مرکز بهداشتی بود. سال ۱۳۷۴ این زمین توسط مدیریت بیمارستان خریداری شد و پروژه ساخت بیمارستان تخصصی زایمان و نازایی بر زمین زده شد. بیمارستانی که از همه جای کشور و کشورهای خاورمیانه مراجعه کننده دارد. لزوم ساخت چنین بیمارستانی در شهرک مسکونی اکباتان همچنان برای ما نامعلوم است؛ بیمارستانی که حتی نمی توانیم از بخش اورژانس آن استفاده کنیم. چون همه بخش ها مختص به زنان و زایمان است. »

شورایاری اکباتان از تبدیل این بیمارستان به  تروماسنتر (بیمارستان مخصوص مصدومان تصادفات جاده ای) خبر می دهد و می گوید: «توسعه بی رویه این بیمارستان آسایش اهالی را برهم زده است. مشتری بیشتر به هر قیمتی و بدون در نظر گرفتن موقعیت مسکونی شهرک اکباتان دور از اخلاق و قانون است.» 

تبریزی توضیح می دهد: «حدود یک ماه پیش نامه ای برای مدیریت بیمارستان  نوشتیم اما جوابی نداد. درنتیجه اهالی تصمیم گرفتند با تجمع آرام حرفشان را به گوش مسئولان برسانند. »

  • در انتظار اجرایی شدن حکم قضایی

تجمع اهالی از یک طرف و بازدید سرزده «فریدون حیدری» شهردار منطقه ۵ به همراه «محمد سالاری» عضو شورای اسلامی شهر از محله اکباتان از طرف دیگر بحث نارضایتی اهالی با  مسئولان بیمارستان را موضوع روز شهرک اکباتان کرده است. دبیر شورایاری اکباتان درباره این دیدار می گوید: «بازدید مسئولان را مغتنم شمردیم و بحث درگیری با بیمارستان را مطرح کردیم. خوشبختانه دیروز توانستیم با حضور شهردار و عضو شورای شهر وارد بیمارستان شویم. در این بازدید شهردار منطقه ۵ از پیگیری این تخلفات خبر داد و تأیید کرد که حکم قضایی برای رسیدگی به این تخلفات صادر شده است. امیدوارم نظارت ها و پیگیری ها وعده و وعید نباشد و آرامش  اهالی اکباتان تأمین شود. »