تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

سیل، زندگی مردم استان سیستان و بلوچستان را با خود برده است و هموطنان به ویژه کودکان نیازمند کمک و یاری هستند.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: «سیل که آمد همه چیز را با خودش برد.» این تنها جمله ای است که سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان تکرار می کنند. بزرگترها به آینده مبهم می نگرند و کودکان با دستان خالی و پاهای برهنه به دنبال دنیای کودکی شان می دوند.
«جلال ملکی» مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران که این روزها همراه با سایر نیروهای آتش نشان در مناطق سیل زده مشغول امداد رسانی است، در گفت و گوی تلفنی به خبرنگار همشهری محله می گوید: «سیل همه چیز را ویران کرده است و مردم به ویژه کودکان حال و روز خوبی ندارند و نیازمند کمک و یاری همنوعان هستند.»
به گفته او وضعیت کودکان نامناسب است: «کودکانه چندماهه تا 10 ساله بیش از دیگران نیاز به کمک دارند. دمپایی، کفش، چکمه، شیرخشک و بسته های بهداشتی بیش از هر چیزی برای کودکان لازم و ضروری است.»
ملکی ادامه می دهد: «کمک به کسانی که درگیر بحران هستند، به معنای صدقه دادن نیست. کمک به همنوع فرصتی است برای رسیدن به آرامش روحی و در واقع با این کار حال خودمان خوب می شود. بنابراین تقاضا می کنم مردم قبل از هر اقدامی نیاز سنجی کنند و سپس اقلام مورد نیاز سیل زدگان را تهیه و برایشان ارسال کنند.»
به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، هوا در استان سیستان و بلوچستان گرم است و نیاز چندانی به لوازم گرمایشی و لباس گرم و پتو نیست و با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی، مردم سیل زده بیش از هرچیز به لباس معمولی و غذاهای بسته بندی شده نیاز دارند.