تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۶

گروه ورزشی: اختلاف‌نظر پنهان کادرفنی استقلال در خصوص انتخاب مهاجم اصلی، پس از نیمکت‌نشینی فرهاد مجیدی در شهرآورد تهران علنی شد.

مجیدی همچنان مهاجم موردعلاقه ناصر حجازی است و مورد حمایت مدیرفنی باشگاه قرار دارد، در حالی که فیروز کریمی  با وجود  ناکامی‌های مداوم برهانی به وی توجه بیشتری نشان داده  و سبک بازی این مهاجم را در قیاس با مجیدی ترجیح می‌دهد.

مهاجم باسابقه و باتجربه تیم آبی‌پوش تاکنون مخفیانه نسبت به نیمکت‌نشینی خود در استقلال اعتراض می‌کرد اما در شهرآورد تحمل این شرایط برای مجیدی دشوار به نظر می‌رسید. چهره مهاجم استقلال نشان‌دهنده نارضایتی او نسبت به تصمیم کریمی بود. مجیدی در مقابل دوربین یکی از شبکه‌های تلویزیونی پیرامون دلایل نیمکت‌نشینی خود به گفتن یک جمله بسنده کرد: «بهتر است از مربیان بپرسید.»

اعتقاد ویژه فیروز کریمی به برهانی، این بازیکن را در جایگاه مهاجم اول استقلال قرار داده  و در بازی‌هایی که تیم آبی‌پوش با حضور یک مهاجم به مصاف حریفان می‌رود، آرش از شانس بیشتری نسبت به مجیدی برخوردار است. طبیعتاً این وضعیت  فرصت کمتری به مجیدی می‌دهد و تداوم روند موجود اعتراض مهاجم باسابقه استقلال را در پی دارد.

فرهاد مجیدی علناً به تصمیمات کریمی در حمایت از برهانی و نیمکت‌نشینی‌اش اعتراض کرده است. این بازیکن فرصت کمتری نسبت به برهانی پیدا کرده و 5 گل برای استقلال به ثمر رسانده، در حالی که برهانی،‌ ثابت‌ترین مهاجم فصل جاری استقلال با 6 گل زده آمار خوبی ندارد.

برهانی که اولین فصل حضور خود در استقلال را تجربه می‌کند، بیشترین فرصت‌های ممکن را به هدر داده و همین موضوع موجب افزایش انتقادات نسبت به عملکرد وی در ترکیب استقلال و همین‌طور اصرار کریمی در استفاده مداوم از این بازیکن شده است.

موقعیت مناسبی که برهانی در بازی با پرسپولیس از دست داد بر فشار انتقادات افزود و در مقابل، مجیدی  با صراحت بیشتری خواستار تجدیدنظر اعضای کادرفنی درخصوص انتخاب ترکیب اصلی شد.

مهاجمان استقلال خواهان حضور همزمان در زمین هستند اما وقتی قرار است تیم آبی‌پوش با یک مهاجم به زمین برود، اختلافات صورت علنی پیدا می‌کند. این یکی از موارد اختلاف  کریمی و حجازی در استقلال است که البته در قالب سلایق مربیان فوتبال کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. با این وجود چالش کریمی در پاسخگویی به منتقدان،‌ استفاده مناسب از توان هجومی استقلال و پایان دادن به گل‌نزنی مهاجمان آبی‌پوش ادامه خواهد داشت.

کریمی که همچنان بر موضع خود در حمایت از برهانی اصرار می‌ورزد با تداوم ناکامی‌های این مهاجم  در تنگنا قرار می‌گیرد. شاید در چنین شرایطی استفاده همزمان از دو مهاجم تنها راه‌حل موجود برای خروج از بحران باشد.