شروع اجرای پروژه‌های عمرانی در محله‌های شمال غربی پایتخت منجر به رفع مشکلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌شود.

«محمدرضا کرمی» معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: «اولویت ما در سال ۱۳۹۹ ساماندهی پیاده‌رو همه نواحی است. ساماندهی، مناسب‌سازی و توسعه پیاده‌راه‌ها با هدف ایجاد فضایی برای پیاده‌روی عمومی و تعریف مسیر برای دوچرخه‌سواری است.»

وی از ساخت پل شقایق در سال جدید گفت و افزود: «ساخت پل شقایق برای ایجاد دسترسی برای اهالی و سهولت در تردد مسافران است. سعی شده پل شقایق با عبور از ضلع شمال پارک حشرات، ژوراسیک و پارک پرواز به بلوار شقایق منتهی شود.»

وی افزود: «امسال شورای‌شهر بخش اول بودجه را تخصیص داده است. اکنون در حال تنظیم اسناد برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم. با انتخاب پیمانکار از خرداد ماه کار این پروژه آغاز می‌شود و تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.»

معاون فنی و عمران شهردار منطقه۲ اضافه کرد: «طرح دیگر ایجاد راستگرد از بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خیابان فرحزادی است. با ایجاد این رمپ، دیگر نیاز نیست رانندگان از بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خیابان فرحزادی شمال و میدان کتاب بروند و مشکل ترافیک این محدوده برطرف خواهد شد. اعتبارات لازم برای شروع کار به معاونت فنی و عمران شهرداری تهران داده شده است و اکنون در حال پیگیری و انتخاب پیمانکار برای شروع پروژه هستیم که با انتخاب پیمانکار تا پایان سال پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.»