تردد از بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) به بلوار شهید فرحزادی و میدان صنعت آسان شد.

فرحزادی

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: اوایل فصل زمستان سال گذشته عملیات عمرانی ساخت دسترسی از بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) به بلوار فرحزادی با هدف کاهش مسیر تردد خودروها برای رسیدن به محدوده جنوبی بلوار فرحزادی شروع شد. حالا این مسیر تکمیل و با حضور مدیران شهری و خانواده شهدا به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۲ دراین‌باره گفت: «تاکنون بخشی از حجم ترافیک میدان کتاب به واسطه تردد خودروهایی بوده که به دلیل نبود مسیر راستگرد از غرب بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به جنوب بلوار فرحزادی، مجبور می‌شدند تا ۲ و نیم کیلومتر مسیر اضافه را از بلوار فرحزادی شمال طی کرده و وارد بلوار فرحزادی جنوب شوند. اما اکنون با ایجاد رمپ ولوپ دسترسی از بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به بلوار شهید فرحزادی فراهم شده است.»

مسیر نیایش به فرحزادی کوتاه شد | ایجاد راه میانبر به میدان صنعت

تحقق خواسته چند ساله

«مهدی صالحی» ایجاد این مسیر را خواسته چند ساله شهروندان دانست و افزود: «نبود مسیر راستگرد از غرب بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به جنوب بلوار شهید فرحزادی، زمینه‌ساز گردش اضافی و افزایش بار ترافیکی در شمال بلوار فرحزادی و میدان کتاب شده بود. همچنین با وجود مجموعه‌های تجاری و مسکونی در این محدوده، ترافیک سنگینی در حوالی میدان کتاب، ورودی به خیابان سرو غربی ایجاد می‌شد. به همین دلیل شاهد نارضایتی شهروندان بودیم. اما با مسیر جدید تمام موارد رفع شده است.»

ساخت مسیر دسترسی غرب به جنوب تقاطع غیرهمسطح بلوار فرحزادی با بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، پس از طرح‌های مطالعاتی با همکاری سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران و منطقه ۲ شروع شد که شامل رمپی به طول ۳۸۵ متر باعرض ۷ متر می‌شود.

مراسم بازگشایی این مسیر، با حضور مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، معاون مدیرکل و رییس بنیادشهید و امورایثارگرا ن منطقه، همسر شهید «قهاری سعید» و جمعی از مدیران شهری و شهروندان برگزار شد.

مسیر نیایش به فرحزادی کوتاه شد | ایجاد راه میانبر به میدان صنعت

کد خبر 679004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha