همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه، برای کابینه خود هیئت رئیسه‌ای مشتمل بر سه پنجم کل وزرای کابینه تشکیل داد.

این میزان حد نصاب لازم برای اتخاذ تصمیمات در دولت فدراسیون روسیه است.

به گزارش خبرگزاری دولتی نووستی، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در اولین جلسه هیئت دولت گفت که برای بالابردن کارآیی دولت و بررسی مشکلات جاری، هیئت رئیسه دولت هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و از وزرای مربوطه دعوت می‌کند.

وی افزود که نشست دولت نیز حداقل یک بار در ماه برگزار می‌شود.

با این حال دمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی نخست‌وزیر روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که این ستاد برای هماهنگ‌سازی تلاش‌ها تشکیل شده و منظور از تشکیل آن جایگزین‌سازی فعالیت‌های اداری نیست.

در ترکیب ۱۵ نفره هیئت رئیسه کابینه روسیه، علاوه بر ولادیمیر پوتین نخست وزیر، و ویکتور زوبکوف و ایگور شووالوف معاونان اول نخست وزیر، الکساندر ژوکوف، سرگئی ایوانف و ایگور سچین دیگر معاونان پوتین نیز حضور دارند.

همچنین الکسی کودرین معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی، سرگئی سوبیانین رئیس دستگاه دولت، تاتیانا گولیکووا وزیر بهداشت و توسعه اجتماعی، الویرا نبیولینا وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی، الکسی گوردییف وزیر کشاورزی و روستاداری، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، رشید نورقالیف وزیر کشور، آناتولی سردوکوف وزیر دفاع و نیز دمیتری کوزاک وزیر توسعه مناطق کشور نیز عضو این هیئت هستند.