تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۰

دارندگان خودروی ون، در اجتماعی روبه‌روی ساختمان ریاست‌جمهوری و ستاد تبصره ۱۳ انجام تعهدات قانونی این ستاد را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ما، این اجتماع که به نمایندگی بیش از هزار مالک خودروی ون صورت گرفته بود، در اعتراض به پرداخت نکردن عوارض گمرکی ون‌های وارداتی توسط ستاد تبصره ۱۳ صورت گرفت.

یکی از اجتماع‌کنندگان در این باره گفت: با وجود آنکه وزارت کشور، خودرو را با تاخیر ۶ ماهه در اختیار ما قرار داده‌است، هنوز عوارض گمرکی آن‌را پرداخت نکرده که بر این اساس بسیاری از دارندگان، نتوانسته‌اند خودروی خود را شماره‌گذاری کنند و وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شوند.

اجتماع ۱۸۵ نفره از دارندگان خودروی ون سپس، به ستاد تبصره ۱۳ راهنمایی شدند و در آنجا نیز پاسخی دریافت نکردند و نامه‌ای اعتراضی تنظیم کردند و در اختیار رسانه‌ها گذاشتند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز در این باره گفت: دارندگان خودروی ون، بارها برای پرداخت سهمیه عوارض گمرکی وزارت کشور و ستاد تبصره ۱۳ با ما مکاتبه کردند و ما نیز از مسئولان درخواست همکاری کردیم اما متأسفانه هیچ اقدامی در این مورد انجام شد.

حسین تیموری  افزود: مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عوارض گمرکی خودروهای ون است که دارنده آن نمی‌تواند آن‌را به‌طور کامل پرداخت کند؛به ویژه اینکه وزارت کشور و ستاد تبصره 13 براساس مفاد قانونی موظف به پرداخت درصدی از آن هستند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور همکاری لازم را با دارندگان خودروی ون که تعدادشان نیز قابل توجه است ندارد، گفت: مسلما اگر این رویه ادامه یابد، دارندگان خودروی ون‌، آسیبی جدی را متحمل خواهند شد. از طرفی این در شرایطی است که هم اکنون  تهران بیش از هر زمانی به تعداد ون‌ها و اتوبوس‌های بیشتر نیاز دارد و نبود آنان در سامانه حمل‌ونقل خلل به وجود خواهد آورد.