مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: با ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های خارجی جدید به پایتخت، شهروندان هنگام استفاده از این وسایل حداقل این آرامش خاطر را دارند که مدیران شهری به ابتدایی‌ترین حقوق‌شان در شهر احترام گذاشته‌اند و مجبور نیستند که از نامناسب‌ترین اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برای تردد در شهر استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران هم عنوان‌کرده که اصلا به خاطر احترام به حقوق شهروندی است که حاضر هستند با وجود تمام مشکلات، سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی پایتخت را ارتقا دهند تا به حقوق شهروندان احترام گذاشته شود.

جعفر تشکری‌هاشمی با بیان اینکه شهروندان از ما عزت، احترام، خدمات بهتر و با کیفیت‌تر می‌خواهند اما خیلی‌ها این مسئله مهم را فراموش کرده‌اند،در همایش منطقه محوری در اتوبوسرانی و تاکسیرانی  اظهار کرد: وقتی در مورد حمل‌ونقل عمومی صحبت می‌شود، خیلی‌ها تصور می‌کنند تنها نکته مهم پایین نگه داشتن هزینه خدمات است اما کسی به کیفیت وسایل نقلیه عمومی، نحوه خدمات رسانی و وضعیت شهروندان توجه ندارد درحالی که برای مردم عزت، احترام، خدمات بهتر و با کیفیت‌تر اهمیت دارد.

کیفیتی که شهروندان تهرانی پس از سال‌ها فراموش‌شدن این اصل توسط مدیران شهری، این روزها با وسایل جدید حمل‌ونقلی به تدریج درحال تجربه کردن آن هستند.
تشکری‌هاشمی هم با بیان آنکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با برنامه ریزی مدون و بر اساس یک هدف روشن و مشخص پیش می‌رود، تصریح کرد: در هر قدمی که بر می‌داریم به درستی می‌دانیم در چه راهی هستیم، به کجا می‌رویم و چه طور باید به هدفمان برسیم.

البته در دوره‌های قبلی مدیریتی کمتر به این اصول توجه می‌شد و حتی برای برخی مدیران چندان فرقی نمی‌کرد که تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی در شهر تردد کنند که هم از عمر مفیدشان گذشته و هم سال‌های سال است در هیچ‌کشوری با این کیفیت برای سرویس‌دهی به شهروندانشان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی و تمرکز زدایی در بخش‌های مختلف این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی مدون حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در طرح جامع حمل‌ونقل تبلور یافته که چشم‌انداز و افق روشن آینده ترافیک شهرمان را به ما نشان می‌دهد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان آنکه بودجه حمل‌ونقل و ترافیک امسال 3 برابر سال‌های گذشته شده است، گفت: معاونین حمل‌ونقل و ترافیک مناطق باید به بهترین نحو از این بودجه برای رفع معضلات ترافیکی استفاده کنند و ما باید در مقابل حوزه‌ای که بودجه‌اش حدود یک‌سوم بودجه کل شهرداری است به مردم پاسخگو باشیم.

تشکری‌هاشمی با بیان آنکه خصوصی‌سازی در اتوبوسرانی و تاکسیرانی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که کمتر به آن پرداخته شده است، اظهار‌کرد: زمانی که 7 هزار اتوبوس عملیاتی و غیرعملیاتی در تهران داشتیم 16 هزار پرسنل در شرکت واحد خدمات‌رسانی می‌کردند یعنی به ازای هر اتوبوس 3/2 نیروی انسانی وجود داشت، هنگامی که هزار و 400 دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شد تا به مردم خدمات‌رسانی کنند کسی توجه نکرد که به ازای این تعداد اتوبوس باید بیش از 3 هزار و‌200 نیروی انسانی و 50 میلیارد تومان به بودجه شرکت واحد اضافه می‌شد که با واگذاری این اتوبوس‌ها به بخش خصوصی علاوه بر عملکرد مطلوب مدیریت لازم بر منابع نیز صورت گرفته است.

به گفته وی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی نباید وارد مباحث صنفی شوند و در واقع مسئولیت آنها برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل، تامین منابع و هدایت است، در مقابل معاونین مناطق باید به همه مسائل ترافیکی منطقه خود از وضعیت تابلوهای راهنمایی و رانندگی گرفته تا ساماندهی خطوط تاکسی و اتوبوس نظارت و اقدام به رفع مشکلات کنند.

معاون ترافیک همچنین با تاکید براین ‌که در راستای تحقق این امر مهم معاونین مناطق باید به‌طور مداوم در سطح مناطق حضور داشته باشند، گفت: معاونینی که بخواهند در دفتر کارشان بنشینند نمی‌توانند مشکلات و معضلات منطقه را شناسایی کنند و انتظار ما از معاونین حمل‌ونقل و ترافیک مناطق این است که به تک تک مشکلات منطقه واقف باشند و بر روند اجرای طرح‌ها و رفع مشکلات نظارت کنند.

کد خبر 56318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز