مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

مدیرکل دفتر هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌های وزارت کشور، در اظهار نظری از مغایرت بودجه سال ۸۷ با قانون برنامه چهارم توسعه خبر داد و اعلام کرد: با شرایط فعلی نباید در سال ۸۷، توقع تحول در سیستم حمل‌ونقل شهری را داشت؛ چرا که پول زیادی باقی نمانده‌است.

گزارش ایسنا حاکی‌است، مجتبی شفیعی با اعلام این مطلب گفت: دولت، متهم می‌شود به اینکه در راستای قانون برنامه چهارم حرکت نمی‌کند، اما مجلس بودجه‌ای را تصویب می‌کند که ربطی به قانون برنامه چهارم توسعه ندارد، در واقع براساس قانون برنامه چهارم، سهم مدل‌های دیگر حمل‌ونقل شهری باید بسیار بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار همشهری، مرتضی تمدن، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره‌ گفت: در تصویب بودجه حمل‌ونقل تلاش شده‌است که به اولویت‌ها توجه شود و هیچ مغایرتی بین برنامه چهارم توسعه و قانون بودجه سال ۸۷ در بخش حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری وجود ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: مجلس در تصویب قانون بودجه در زمینه حمل‌ونقل عمومی، بر همان محور حرکت کرده که تبصره ۱۳ تاکید کرده‌است و از طرفی این قانون، طرح پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال ۸۷ را تصویب کرده‌است.

تمدن همچنین افزود: مسلما اگر دستگاه‌ اجرایی با قانون تصویب شده که لازم الاجرا برای تمام دستگاه‌هاست، مشکل دارد، می‌تواند اصلاحیه‌ای در اختیار دولت قرار دهد و دولت نیز آن‌را برای اصلاح  به مجلس ارائه کند.تمدن تاکید کرد: دستگاه‌ها نباید با اظهار نظر‌های شتابزده از انجام وظایف قانونی‌شان سرباز بزنند.

مدیرکل هماهنگی حمل‌ونقل شهری  وزارت کشور در بخش دیگری از اظهارنظر خود گفت: شهر تهران فعلا با مشکل در تهیه واگن و یا قطار مترو مواجه نیست.

این گفته‌های مقام مسئول وزارت کشور در حالی است که چند روز پیش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو خبر از کمبود منابع ریالی برای تامین قطعات قطار‌ها داده بود. ربیعی گفت که مترو برای تامین قطعات فرسوده قطار‌ها و جلوگیری از تاخیر در خدمات، به شدت به منابع ریالی نیاز دارد.

کد خبر 52041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز