شهروندان در مقابل مخازنی که برای اجرای طرح «کاپ» تحویل گرفته‌اند، مسئولند و در صورت مفقود شدن یا شکستگی باید آن را تهیه و جایگزین کنند.  

شهردار منطقه ۲۱ با اعلام این مطلب گفت: «طرح کاهش پسماند یا همان کاپ در تکه بیست و یکم پایتخت به شکل داوطلبی و از شهرک «شهرداری» آغاز شد و پس از آموزش چهره به چهره ۳ هزار و ۵۰۰ نفری شهروندان ساکن این شهرک، ۱۹۶ مخزن ۲۴۰ متری در اختیار بلوک‌ها قرار گرفت.»
«حسن رحمانی» با اشاره به اینکه همزمان با واگذاری مخازن آبی و مشکی، همه مخازن ۱۱۰۰ لیتری از معابر محدوده شهرک شهرداری جمع‌آوری شد، گفت: «در این طرح، مخازنی که تحویل داده می‌شود، وارد منازل شده و اجرای اصولی فرایند تولید، ذخیره‌سازی و جمع‌آوری زباله را شهروندان خود برعهده می‌گیرند. بنابراین، اگر مخزنی به هر دلیلی مفقود یا شکسته شود، خود شهروندان باید آن را تهیه و جایگزین کنند. هم‌چنین پسماندتر یک روز در میان و پسماند خشک یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از سوی مسئول یا سرایدار مجتمع، جمع‌آوری می‌شود.» او درباره مزیت اجرای این طرح گفت: «در گذشته و با اجرای طرح تفکیک از مبدا، شهروندان در هر ساعتی از شبانه‌روز، پسماندها را به مخازنی که ابتدای کوچه‌ها بود، منتقل و شهرداری‌گاه تا ۳ بار برای جمع‌آوری، شست‌وشوی مخزن و جایگزینی مخازن نو به جای کهنه اقدام می‌کرد. این کار هزینه‌های هنگفتی را برای شهرداری داشت اما اکنون مدیریت پسماند به خانواده‌ها واگذار شده و ابزارهای تشویقی مانند تقدیر از شهروندان نمونه پیش‌بینی شده است.»