آزاده مختاری: «با ارسال یک پیامک در مسابقات بزرگ شرکت فرهنگی- ورزشی پویا، شرکت کنید تا به قید قرعه، برنده یک خودرو شوید.»

این آگهی ترفند کلاهبرداری بود که با تاسیس شرکت قلابی فرهنگی - ورزشی پویا، دست به کلاهبرداری از ده‌ها نفر زده بود.چند ماه پیش این آگهی به‌طور گسترده در سطح کشور و حتی روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شد.

سفارش دهنده آگهی در بخشی از آن یک سؤال ورزشی مطرح کرده بود و مردم را به شرکت در این مسابقه بزرگ فرا خوانده بود تا به پس از قرعه‌کشی برندگان خودروی گرانقیمت معرفی شوند.

تعدادی زیادی از مردم در سراسر کشور با آرزوی رسیدن به جایزه بزرگ این مسابقه، با ارسال پیامک به سؤال مطرح شده پاسخ دادند و جالب اینکه در پایان قرعه‌کشی، تمامی شرکت‌کنندگان مسابقه، برنده یک خودرو مگان شدند!

مدتی بعد از سوی شرکت برگزار‌کننده این مسابقه، با برندگان تماس گرفته شد و از آنها خواسته شد برای دریافت جایزه، 15 هزار تومان به یک شماره حساب واریز کنند تا پس از چند روز جایزه خود را تحویل بگیرند.

به‌دنبال این تماس، تمامی برندگان در حالی که تصور می‌کردند به‌زودی مالک یک دستگاه خودروی مگان خواهند شد، به بانک‌ رفته و مبلغ مورد نظر را به شماره حساب شرکت فرهنگی- ورزشی پویا واریز کردند.

اما با گذشت چند روز هیچ خبری از جایزه ویژه نشد، مالباختگان که رفته رفته می‌دیدند فریب کلاهبرداران حرفه‌ای را خورده‌اند وقتی متوجه شدند چنین شرکتی وجود ندارد نزد پلیس رفته و ماجرا را به ماموران اطلاع دادند.

سرگرد محمد نظری - مسئول روابط عمومی پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر گفت: پس از اظهارات شاکیان، گروهی از کارآگاهان اداره ۱۴ آگاهی تهران تحقیقات اولیه درخصوص این ماجرا را آغاز کردند و متوجه شدند مردی که خود را از مسئولان شرکت فرهنگی - ورزشی پویا معرفی کرده بود، با تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقه ویژه این شرکت تماس گرفته و به آنها گفته بود که برنده جایزه خودروی مگان شده‌اند.

وی سپس با دادن آدرس شرکت و یک شماره حساب از آنها خواسته بود علاوه بر ارسال مدارک و اسناد مورد نیاز برای تحویل خودرو، مبلغ ۱۵ هزار تومان وجه نقد نیز به حساب شرکت واریز کنند.

نظری ادامه داد: وقتی در ادامه بررسی‌ها مشخص شد هیچ شرکتی به نام شرکت فرهنگی - ورزشی پویا در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت نشده و این شرکت قلابی است، بررسی‌ها برای دستگیری کلاهبرداران آغاز شد و مدتی بعد کارآگاهان موفق شدند با بررسی شماره حساب‌هایی که گرداننده این شرکت در اختیار شاکیان قرار داده بود مخفیگاه وی را در شمال پایتخت شناسایی و این مرد را دستگیر کنند.

با انتقال متهم به اداره پلیس مشخص شد وی یک مجرم سابقه‌دار در زمینه جرایم رایانه‌ای است که با سوءاستفاده از تبحر خود در کار با رایانه تا کنون جرایم متعددی را مرتکب شده است.

مسئول روابط عمومی پلیس آگاهی تهران از افرادی که در دام این مرد کلاهبردار گرفتارشده‌اند خواست برای شکایت از او به اداره آگاهی مراجعه کنند.

برچسب‌ها