تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

اول: زمان چندانی نمی‌گذرد از روزهایی که مردم برای دیدن مدیران شهر و مسئولان مجبور بودند مسیری به‌دشواری هفت‌خوان رستم را طی کنند.

کافی است چند سالی به عقب برگردید. همان سال‌هایی که راهروهای ساختمان‌های خدمات‌رسان به مردم، از شهرداری گرفته تا راهنمایی و رانندگی پر از افرادی بود که بلاتکلیف پله‌ها را بالا و پایین می‌کردند و نمی‌دانستند گره پرونده قطوری که تک‌تک برگه‌هایش را بعد از بارها مراجعه به اداره مربوطه جمع کرده‌اند به دست کدام مسئول باز می‌شود. 
دوم: ایجاد بستری مناسب برای آسان‌سازی ارتباط مردم و مدیران یکی از اهداف اصلی مسئولان شهری در کلانشهرهاست. در عصری که نام ارتباطات را با خود یدک می‌کشد مردم باید به‌راحتی مسائل و دغدغه‌های خود را با مسئولان در میان بگذارند، حقوق خود را مطالبه کنند و حتی آنها را به چالش بکشند. هرچند زمینه برقراری این ارتباط تا حدودی در برخی از نهادها و سازمان‌ها فراهم‌شده است اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فرسنگ‌ها فاصله‌داریم. 
سوم: در روزهایی که شهرها به دلیل افزایش جمعیت و توسعه روزافزون با چالش‌های بسیاری روبه‌روست، مدیریت شهری باید با استفاده از فن‌آوری اطلاعات و روش‌های نوین ارتباطی تحولات گسترده‌ای ایجاد کند تا معضلات شهری به کمترین حد خود برسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تلاش‌های انفرادی و پراکنده درزمینه فن‌آوری اطلاعات نتیجه قابل قبولی نمی‌دهد و برای رسیدن به وضعیت مطلوب و موفقیت باید سیستم‌های یکپارچه‌ای ایجاد کرد تا با استفاده از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمینه شهر الکترونیک فراهم شود. شهری که می‌تواند وضع خدمت‌رسانی را ازنظر کمی و کیفی بهبود بخشد و مشارکت شهروندان را افزایش دهد. در چنین شهری، شهرداری‌ها برخلاف گذشته با مخاطبانش تعامل دقیق‌تر، شفاف‌تر و باثبات‌تری دارد و خدمات‌دهی به شهروندان سرعت بیشتری می‌گیرد. چراکه اطلاعات به‌روز و صحیح، به مدیران شهرداری الکترونیکی کمک می‌کند تا در تعامل دوسویه با شهروندان، با برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای اداره شهر تصمیم بگیرند. 
تکلمه: گزارش صفحه 12 و 13 بیانگر تلاش‌های گسترده مدیران شهری منطقه 22 درزمینه استفاده از فن‌آوری اطلاعات و روش‌های نوین ارتباطی است. این گزارش حاکی از آن است که چگونه شهرداری این منطقه توانسته با بهره‌گیری از علم ارتباطات و استفاده از ابزارهای نوین فن‌آوری، فاصله میان مسئولان شهری و ساکنان منطقه را به حداقل برساند.