جواد عزیزی: مردان کلاهبردار که با جعل نامه‌های شهرداری و امضای شهرداران مناطق مختلف تهران دست به کلاهبرداری ۳ میلیارد تومانی در پایتخت زده بودند، دستگیر شدند.

مدتی قبل مردی به شهرداری منطقه یک پایتخت رفت و با ارائه نامه‌ای که امضای شهردار یکی از مناطق تهران در آن به چشم می‌خورد، درخواست جابه‌جایی تراکم کرد.

وقتی نامه این مرد برای رسیدگی در اختیار مسئولان شهرداری قرار گرفت، با توجه به اینکه در آن زمان جابه‌جایی تراکم در همه شهرداری‌ها ممنوع شده بود، مسئولان شهرداری به این نامه مشکوک شدند و به بررسی دقیق آن پرداختند. 

در این بررسی‌ها مشخص شد سربرگ و امضای درج شده در پایین نامه جعلی است.
با این اطلاعات ماجرا به حراست شهرداری تهران گزارش شد و گروهی از ماموران با دستورمستقیم شهردار تهران، تحقیقات برای شناسایی جاعل این نامه را آغاز کردند.

در حالی که این تحقیقات ادامه داشت، ماموران حراست در جریان نامه‌های جعلی دیگری قرار گرفتند که برای دریافت تراکم و انجام امور ساختمانی به شهرداری‌های مناطق مختلف تهران ارائه شده بود.

وقتی مشخص شد در همه این نامه‌ها امضای شهرداران مناطق به طرز ماهرانه‌ای جعل شده، ماموران حراست دریافتند با یک باند حرفه‌ای مواجهند که با جعل نامه‌های شهرداری دست به کلاهبرداری‌های گسترده در پایتخت می‌زنند.

به این ترتیب با هماهنگی‌ قضائی، تحقیقات برای دستگیری جاعلان ادامه یافت و ماموران حراست در بررسی‌های تخصصی دریافتند اعضای این باند با پرسه زدن در شهرداری‌های مختلف، طعمه‌های خود را از میان افرادی که برای انجام کارهای ساختمانی به شهرداری مراجعه می‌کنند شناسایی کرده و با این ادعا که نفوذ زیادی در شهرداری دارند اقدام به فریب آنها می‌کنند و سپس از طعمه‌های خود مبالغ هنگفتی دریافت کرده و با جعل نامه‌ها و اوراق شهرداری دست به کلاهبرداری می‌زنند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران حراست شهرداری در پوشش مراجعه‌کنندگان عادی به شهرداری، وارد عمل شدند و از این طریق توانستند با یکی از اعضای باند جعل تماس برقرار کنند. 

متهم که تصور نمی‌کرد مشتری جدید او مامور حراست است، در حالی که مدعی بود می‌تواند با استفاده از نفوذش در شهرداری هر مشکلی را حل کند، با مامور مخفی حراست وارد معامله شد و برای دریافت تراکم با او قرار گذاشت.

روز قرار در حالی که متهم با در دست داشتن نامه‌های جعلی شهرداری به محل قرار آمده بود تا پس از ارائه نامه‌ها پول را دریافت کند، در محاصره ماموران حراست و پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

با انتقال این مرد به اداره پلیس در حالی که وی مدعی بود یکی از دوستانش در جعل نامه‌ها و اوراق شهرداری با او همدست است، ماموران مخفیگاه این مرد را نیز شناسایی کرده و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.

با کشف مقدار زیادی مدارک و اوراق جعلی شهرداری در خانه‌ متهمان، بازجویی از آنها آغاز و مردان جاعل با اعتراف به کلاهبرداری ۳ میلیارد تومانی از طریق جعل اوراق شهرداری گفتند: ما با پرسه زدن در شهرداری‌ها یا دفاتر نقشه‌کشی ساختمانی، افرادی را که قصد ساختن آپارتمان داشتند شناسایی می‌کردیم و با این ادعا که نفوذ زیادی در شهرداری داریم و می‌توانیم به راحتی هر مشکلی را حل کنیم با آنها وارد معامله می‌شدیم.

به این ترتیب پس از گرفتن وکالت برای انجام کارهای شهرداری از طعمه‌هایمان، نامه‌هایی با امضای شهرداران مناطق مختلف جعل می‌ کردیم  و از این طریق کلاهبرداری‌های میلیونی را رقم می‌زدیم. 

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند که یکی از آنها یک دلال ساختمانی است، کلاهبرداری‌های خود را در مناطق ۱، ۳، ۵، ۶ و ۱۵ انجام می‌دادند هر دوی آنها با قرار سنگین روانه زندان شدند و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها