همشهری آنلاین: سرمربی سابق تیم فوتبال پرسولیس گفت: اگر در تیم می ماندم، باید خیلی‌ها این تیم را ترک می‌کردند.

افشین قطبی که در جریان مسابقه حساس تیم های ملی امارات و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ از حاضرین ورزشگاه القطاره بود و مسابقه را از نزدیک تماشا کرد، در گفت‌و‌گویی کوتاه با فارس با بیان این مطلب، در مورد حضورش در امارات گفت: در دبی استراحت می‌کنم. شاید در روزهای آینده برای تماشای یورو 2008 راهی اتریش شوم.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت از اروپا، در مورد تیم بعدی‌ام تصمیم گیری خواهم کرد؛ اگرچه امکان مربیگری در امارات چندان بعید نیست چرا که این کشور امکانات حرفه‌ای دارد و کشوری کاملا بین المللی است.

قطبی درباره احتمال بازگشتش به ایران گفت: به عنوان یک ایرانی همیشه در خدمت کشورم هستم. اگر فدراسیون ایران مرا بخواهد، با کمال میل حاضرم برای کمک بیایم. اگر شرایط و امکانات فراهم باشد، با افتخار برمی‌گردم.

وی افزود: یک ایرانی واقعی همیشه برای خدمت به کشورش آماده است. هرگز نمی‌توانم از کشورم برای همیشه خداحافظی کنم.

دستیار سابق پیم وربیک در مورد احتمال بازگشتش به پرسولیس، خاطر نشان ساخت: اگر شرایط را برایم فراهم کنند، این امکان وجود دارد که بار دیگر به تیم محبوبم برگردم.

افشین قطبی در خصوص علت اصلی جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: اگر در تیم می‌ماندم، باید خیلی‌ها پرسپولیس را ترک می کردند. بنابراین، برای نجات این تیم، یک نفر برود بهتر از این است که چند نفر بروند.

وی افزود: مسایل خانوادگی یکی از دلایل جدایی‌ام از پرسولیس بود؛ اما برای حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا باید امکانات در سطح حرفه‌ای فراهم شود.