تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

صدها و شاید هزاران بیت از اشعار بزرگان ادب فارسی را حفظ کرده و در برنامه‌های مشاعره رادیویی و تلویزیونی چهره نام آشنایی است.

او آرام، شمرده و دلنشین شعر می‌خواند و اغلب ابیاتی که برای رقابت با رقبای مشاعره‌کننده‌اش به خاطر می‌سپارد، در مدح و مرثیه اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) سروده شده است.

«داود حیدری» از شاعران و مشاعره‌کنندگان صاحب نام ساکن محله یافت‌آباد است که ۲۷ سال از ۴۷ سال عمر خود را به آموزگاری و تدریس ادبیات فارسی گذرانده است.

کسب مقام‌های برتر در مسابقات مشاعره شبکه‌های رادیویی ایران، فرهنگ، تهران، جوان و قرآن و مسابقات مشاعره شبکه آموزش و قرآن سیما، دریافت مقام نخست مسابقه مشاعره بزرگ ایران و رتبه نخست کشور در مشاعره رضوی در سال ۱۳۹۷ گوشه‌ای از کارنامه ادبی پرو پیمان این کارشناس ادبیات است.

حیدری با راه‌اندازی گروه مشاعره «حافظان ادب پارسی» و خانه فرهنگ و ادب سرای محله یافت‌آباد، توانسته تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان این محله را با آثار فاخر ادب پارسی آشنا کند و زمینه حضور موفق آنها در مسابقات مشاعره کشور را به وجود آورد.

کتاب «مشاعره عاشورایی» گنجینه گرانبهایی از آثار فاخر شاعران ایرانی است که توسط حیدری گردآوری شده و واقعه عاشورا را با زبان شعر ترسیم کرده است.