مهدی آئینی: چمدان‌های شبیه به هم، راز جوان افغانی را که با انتقال ۱۴ کیلو هروئین به ایران، قصد داشت این محموله را به یک قاچاقچی حرفه‌ای در پایتخت تحویل دهد، فاش کرد.

مدتی قبل ماموران گمرک فرودگاه امام خمینی هنگام بررسی وسایل مسافران پرواز کابل- تهران به پسر جوانی که چمدان سیاه‌ رنگی در دست داشت مشکوک شدند.

آنها پس از بازرسی چمدان مرد جوان ۷ ‌کیلو گرم هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای زیر آن جاسازی شده بود کشف و مسافر افغانی را بازداشت کردند.

شباهت دردسرساز

هنوز دقایقی از دستگیری جوان افغانی نگذشته بود که ماموران گمرک با چمدان سیاه‌رنگ دیگری مواجه شدند که در گوشه‌ای از سالن فرودگاه رها شده بود و هیچ‌کس به سراغ آن نمی‌رفت.

از آنجا که این چمدان شباهت زیادی به چمدان کشف شده از قاچاقچی افغانی داشت، ماموران به بازرسی داخل آن پرداختند و این بار نیز با محموله ۷ ‌کیلویی هروئین که زیر چمدان جاسازی شده بود مواجه شدند.

با کشف این ۲ ‌محموله، متهم به اداره پلیس انتقال یافت و وقتی دید دستش نزد ماموران رو شده است، به قاچاق ۱۴ ‌کیلو هروئین به ایران اعتراف کرد.

دستمزد ۷ میلیونی

مرد جوان در بازجویی‌ها به ماموران گفت: چند هفته قبل در یکی از شهرهای افغانستان با مردی آشنا شدم که در زمینه قاچاق هروئین فعالیت می‌کرد. مدتی بعد این مرد به من پیشنهاد داد برای او کار کنم و گفت که حاضر است در ازای قاچاق هر کیلو هروئین به ایران، ۵۰۰ هزار تومان به من بپردازد.

با شنیدن این پیشنهاد وسوسه شدم و تصمیم گرفتم با او همکاری کنم و به این ترتیب قرار شد ۱۴ ‌کیلو هروئین را به تهران منتقل کنم و در اختیار فردی به نام سعید قرار دهم.

متهم ادامه داد: پس از دریافت محموله، ۲ چمدان شبیه به هم خریدم و بسته‌های هروئین را زیر آنها جاسازی کردم.

سپس با پرواز کابل- تهران، عازم ایران شدم و پس از ورود به فرودگاه امام خمینی تصمیم گرفتم چمدان‌ها را در ۲ ‌نوبت به خارج از فرودگاه انتقال دهم. اما در همان نوبت اول ماموران به من مظنون شدند و مرا دستگیر کردند.

با اعترافات مرد افغانی، ماجرا به احمد اسدیان- سرپرست دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- گزارش شد و با ارجاع پرونده به شعبه اول بازپرسی، متهم مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت.

بازپرس پرونده با شنیدن اظهارات مرد قاچاقچی، دستور بازداشت فردی که قرار بود این محموله را تحویل بگیرد، صادر کرد و ماموران با اطلاعات به دست آمده از جوان افغانی این مرد را دستگیر کردند.

مرد جوان پس از انتقال به دادسرا، تمامی اعترافات قاچاقچی افغانی را رد کرد و مدعی شد این مرد را نمی‌شناسد.

اظهارات سعید در حالی صورت می‌گرفت که ماموران در ادامه بررسی‌های به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد وی با جوان افغانی در ارتباط تلفنی بوده است.

به این ترتیب بازپرس مهاجری برای هر دو‌متهم قرار قانونی صادر کرد و آنها راهی بازداشتگاه شدند.