یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: با کشف مجسمه طلایی یک شیر از سرنشینان خودروی سواری، تحقیقات پلیس برای کشف راز این عتیقه قلابی آغاز شد.

عصر سه‌شنبه گذشته، ماموران گشت انتظامی استان تهران در اتوبان قم به ۳ سرنشین یک خودروی پژو ۴۰۵ مظنون شدند و به راننده دستور ایست دادند.

پس از توقف خودرو، در حالی که مردان جوان مدعی بودند از اصفهان به تهران آمده‌اند، ماموران به بازرسی وسایل آنها پرداختند و با کشف مجسمه طلای یک شیر، از کیف دستی یکی از مردان جوان، هر ۳ نفر آنها را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

از آنجا که احتمال می‌رفت مجسمه کشف شده از متهمان، یک شیء تاریخی باشد، ماموران آن را در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دادند اما کارشناسان این سازمان پس از بررسی‌های تخصصی اعلام کردند این مجسمه طلایی یک عتیقه قلابی است که هیچ ارزش تاریخی ندارد و در میان اشیای باستانی ایرانی هیچ‌گاه چنین مجسمه‌‌ای وجود نداشته است.

با این اطلاعات، پرونده متهمان به شعبه دوم بازپرسی در دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز تهران ارسال شد و متهمان مقابل بازپرس جامعی قرار گرفتند.

مالک اصلی مجسمه قلابی در جریان تحقیقات قضائی با اعتراف به حمل عتیقه قلابی گفت: ۲ روز قبل در حالی که از شهریار به تهران بر می‌گشتم متوجه تعقیب و گریز میان ماموران پلیس و یک جوان موتور سوار شدم.

در همین هنگام جوان موتور سوار را دیدم که یک شیء طلایی را به کنار خیابان پرت کرد و ماموران نیز بدون آنکه متوجه این شیء شوند از کنار آن گذاشتند.

وقتی به محل پرتاب شیء مورد نظر رسیدم با مجسمه طلایی یک شیر مواجه شدم که روی زمین افتاده بود و بلافاصله آن را برداشته و در داخل کیفم گذاشتم.

۲ روز پس از این ماجرا همراه برادر و یکی از دوستانم برای انجام کاری عازم اصفهان شدیم اما در مسیر برگشت به تهران ماموران به ما مشکوک شدند و مجسمه طلایی را در کیف من کشف کردند.

پس از اظهارات متهمان، بازپرس پرونده با صدور قرار قانونی آنها را برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار داد.

کد خبر 56482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز