سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: در یکی از عجیب‌ترین ماجراهای قاچاق مشروبات الکلی، مرد قاچاقچی قصد داشت با ایجاد تونل دود و پرتاب میخ‌های سه پره از محاصره ماموران پلیس بگریزد اما با شلیک گلوله به لاستیک خودرو، فرار وی ناکام ماند.

از مدتی قبل، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پایتخت، در جریان فعالیت شبکه‌ قاچاقی قرار گرفتند که با خودروهای مدل بالای مسروقه  یا با پلاک‌های جعلی، محموله‌های مشروبات الکلی را از مرزهای غربی کشور به پایتخت منتقل می‌کردند.

با اطلاعاتی که درباره این شبکه‌ در اختیار پلیس قرار گرفت، تیم‌ ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس برای شناسایی اعضای شبکه وارد عمل شدند و با تحت‌نظر قراردادن بزرگراه کرج، شامگاه بیست و هفتم مرداد ماه به یک خودروی پژو ۴۰۵ که با سرعت زیادی در حال عبور بود مظنون شدند و دستور توقف صادر کردند.

با اعلام ایست از سوی ماموران پلیس، راننده پژو تلاش کرد با افزودن بر سرعت خود از تعقیب پلیس بگریزد اما وقتی متوجه شد ماموران به‌دنبال وی هستند، ناگهان با پرتاب ‌میخ‌های سه پره و ایجاد دود غلیظ سعی کرد خودروی پلیس را مجبور به توقف کند؛ ولی این شگرد نیز بی‌نتیجه بود و لحظاتی بعد ماموران با رعایت قانون به کارگیری اسلحه، لاستیک‌های خودرو را هدف قرار دادند و راننده را مجبور به توقف کردند.

پس از دستگیری راننده با بازرسی خودرو، ماموران موفق شدند بیش از ۲ هزار بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی را که در خودرو جاسازی شده بود، کشف کنند.

سرهنگ یاراحمدی- جانشین رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر افزود: در ماه‌های اخیر قاچاقچیان مشروبات الکلی از مرزهای غربی در شگردی جدید، خودروهای سواری‌ را که برای حمل مشروبات الکلی به کار می‌رود، به سیستم پمپ‌های دودزا مجهز ‌می‌کنند و در هنگام مواجهه با پلیس با استفاده از میخ‌های سه‌پره و ایجاد دود سعی می‌کنند از محاصره ماموران پلیس بگریزند که متأسفانه این متهمان با چنین شگردهایی باعث ایجاد تصادف با دیگر خودروهای عبوری می‌شوند که تا کنون خسارات جانی و مالی را به سایر هموطنان وارد کرده‌اند.

سرهنگ یاراحمدی گفت: باتوجه به قانون تشدید مجازات قاچاقچیان مشروبات الکلی، علاوه بر اینکه محموله توقیف و منهدم می‌شود، متهم نیز به پرداخت ۱۰ برابر ارزش کالا به عنوان جریمه محکوم خواهد شد.

کد خبر 61015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز