همزمان با فرارسیدن هفته نهضت سوادآموزی، برای فراهم کردن امکان تحصیل بازماندگان از تحصیل، اداره سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ نامنویسی می‌کند.  

همه افراد بی‌سواد و کم‌سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله که ملیت ایرانی دارند و بنا به دلایلی از تحصیل بازمانده‌اند و علاقه‌مند به یادگیری مهارت خواندن و نوشتن هستند در این دوره‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند.  
 رئیس اداره سوادآموزی منطقه ۱۰ با اعلام این خبر افزود: «این دوره‌های آموزشی برای افراد بی‌سواد در قالب دوره سوادآموزی، طرح خواندن با خانواده و آموزش نماز؛ کلید بهشت اجرا می‌شود. همچنین برای افراد کم‌سواد دوره انتقال و تحکیم سواد با آموزش کتاب‌های مهارت‌های زندگی، کتاب‌های دوره دوم ابتدایی، مسابقات کتابخوانی، پرسش مهر و موارد کاربردی در زندگی تدارک دیده شده است.»
به گفته «افسانه علیزاده»، این دوره‌های آموزشی به‌صورت غیرحضوری (مجازی) و نیمه‌حضوری توسط آموزش‌دهندگان سوادآموزی برگزار می‌شود.  
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ از علاقه‌مندان دعوت کرد تا برای نامنویسی به نشانی بزرگراه نواب صفوی، میدان بریانک، خیابان شهید عرب، اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۰ مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۱۴۹۸۱۰ تماس بگیرید.