گروه حوادث: چندی قبل مرد جوانی به اداره آگاهی اسلامشهر رفت و از مردی که با فروش عتیقه‌های قلابی از پدرش کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد

این مرد به افسر تحقیق گفت: 20 روز قبل پدرم که یک دامدار است برای خرید گله گوسفند به شهرستان ازنا رفت اما زمانی که بازگشت در کمال ناباوری متوجه شدیم او به جای خرید گوسفند، 3500 سکه طلای عتیقه و 2 مجسمه زیرخاکی از فردی خریداری کرده است.

وی ادامه داد: چند روز قبل وقتی پدرم  برای فروش تعدادی از سکه‌ها به طلافروشی رفت متوجه شد تمامی این سکه‌ها و مجسمه‌ها قلابی هستند و او فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده است.

پس از اظهارات مرد جوان، بررسی‌های پلیسی درخصوص این ماجرا آغاز شد و با احضار مرد دامدار به پلیس آگاهی اسلامشهر،  وی تحت بازجویی‌های اولیه قرار گرفت.

این مرد در جریان بازجویی‌ها با اعتراف به خرید سکه‌ها و عتیقه‌های قلابی گفت: وقتی برای خرید گوسفند به یکی از شهرهای لرستان رفتم با مردی آشنا شدم که مدعی بود در خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت می‌کند.

این مرد زمانی که فهمید من 22 میلیون تومان پول نقد همراه خود دارم با این ادعا که تاکنون سود زیادی از خرید و فروش اشیای زیر خاکی نصیبش شده، به من پیشنهاد خرید سکه‌های عتیقه را داد.

من هم که تصور می‌کردم با خرید این سکه‌ها سود زیادی نصیبم خواهد شد تصمیم گرفتم به جای خرید گوسفند، تعدادی عتیقه و سکه از وی خریداری کنم و با فروش آنها پول خوبی به جیب بزنم.

به این ترتیب همراه این مرد به بیابان‌های اطراف شهر رفتم و با دریافت3500 سکه طلا و 2 مجسمه عتیقه، 22 میلیون تومان به وی پرداخت کردم اما پس از بازگشت به خانه   فهمیدم همه سکه‌ها و عتیقه‌ها قلابی هستند.

به‌دنبال اظهارات این مرد، 2تیم عملیاتی از کارآگاهان پلیس برای دستگیری فروشندگان عتیقه‌های قلابی وارد عمل شده و با دریافت نیابت قضائی، عازم ازنا شدند.

آنها با استفاده از سرنخ‌هایی که مرد دامدار در اختیارشان قرار داده بود، موفق شدند مخفیگاه مرد کلاهبردار را شناسایی و او و 2 نفر از همدستانش را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ میری- فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر- با اعلام این خبر گفت: با اعتراف متهمان به فروش سکه‌های تقلبی به مرد دامدار، هر 3نفر آنها در اختیار مراجع قضائی
 استان لرستان قرار گرفتند