مهدی آئینی: جوان ورزشکار که چند روزی را در خانه یکی از دوستانش ساکن شده بود، وقتی متوجه ثروت زیاد او شد نقشه یک کلاهبرداری را طراحی کرد.

این مرد با همدستی 2 نفر از دوستانش خود را مالک آپارتمان جا زد و با استفاده از مدارک جعلی آن را به فرد دیگری اجاره داد.

راز این کلاهبرداری زمانی فاش شد که مرد میانسالی به دادسرای ناحیه 1 تهران رفت و مدعی شد مردی دست به کلاهبرداری میلیونی از وی زده است.

این مرد به قاضی نیک صفت-بازپرس شعبه 5 دادسرا- گفت: چندی پیش در حالی که قصد داشتم برای پسرم خانه‌ای اجاره کنم، از طریق یک آگهی مورد مناسبی در شمال تهران پیدا کردم، به سرعت با شماره‌ تلفنی که در آگهی درج شده بود تماس گرفتم و از آن سوی خط  صدای فردی را شنیدم که خود را مالک آپارتمان معرفی می‌کرد.

پس از کمی گفت‌وگو با این مرد برای دیدن آپارتمان با او قرار گذاشتم و وقتی متوجه شدم قیمت پیشنهادی صاحبخانه مناسب است تصمیم گرفتم آنجا را اجاره کنم.

وی افزود: مالک خانه که مدعی بود برای تنظیم اجاره نامه رسمی باید پول زیادی به بنگاه بپردازیم، از من خواست برای نپرداختن کمیسیون بین خودمان قراردادی تنظیم کنیم و من هم که به او اعتماد پیدا کردم با این پیشنهاد موافقت کردم.

به این ترتیب پس از نوشتن قرار داد، 40 میلیون تومان چک مسافرتی به او پرداخت کردم و کلید آپارتمان را تحویل گرفتم.

اما پس از چند روز متوجه شدم مالک آپارتمان شخص دیگری است و فردی که با او قرارداد بسته بودم با استفاده از مدارک جعلی خود را مالک معرفی کرده و دست به کلاهبرداری میلیونی از من زده است.

پس از اظهارات این مرد به دستور بازپرس نیک صفت گروهی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ماموریت یافتند مرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

ماموران در تحقیق از مالک اصلی آپارتمان دریافتند وی چندی قبل آپارتمانش را در اختیار یکی از دوستانش  که یک ورزشکار مشهور است قرار داده و احتمالا این مرد در جریان کلاهبرداری نقش داشته است.

بنابراین جوان ورزشکار بازداشت و برای تحقیقات به اداره پلیس منتقل شد. این مرد  که می‌دید دستش نزد پلیس رو شده است در جریان بازجویی‌ها به ماموران گفت: هنگامی که دوستم آپارتمانش در شمال تهران را در اختیارم گذاشت فکری به سرم زد و با همدستی 2 نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم نقشه کلاهبرداری میلیونی را عملی کنیم.

ما پس از چاپ آگهی اجاره آپارتمان در روزنامه، طعمه‌مان را شناسایی کردیم و وقتی او برای دیدن آپارتمان به آنجا آمد یکی از دوستانم در نقش سرایدار و دوست دیگرم در نقش مالک آپارتمان ظاهر شدند.

به این ترتیب توانستیم این مرد را فریب داده و 40 میلیون تومان به‌عنوان اجاره آپارتمان از او بگیریم اما همدستانم پس از گرفتن پول ناپدید شدند. بازپرس نیک صفت پس از شنیدن اعترافات متهم برای وی قرار قانونی صادر و تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان او آغاز شد.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد دوربین مداربسته بانکی در شمال تهران تصویر یکی از متهمان فراری را هنگام نقد کردن چک‌پول‌ها شکار کرده است، بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس این مرد در روزنامه از کسانی که از مخفیگاه وی اطلاعی دارند خواست ماجرا را به شعبه 5بازپرسی در دادسرای ناحیه1 تهران  یا پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران اطلاع دهند.

کد خبر 60296

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز