گروه حوادث: اعضای باندی که با تهیه مدارک جعلی برای خودروهای مختلف، برگه معاینه فنی یا پلاک دریافت می‌کردند دستگیر شدند

اوایل خرداد امسال گزارشی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از فعالیت یک باند جعل مدارک خودرو حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود، اعضای باند پس از شناسایی افرادی که برای گرفتن معاینه‌فنی، تعویض پلاک یا سند زدن خودرو در دفترخانه با مشکل مواجه شده‌‌اند، با آنها وارد معامله شده و پس از تهیه مدارک جعلی مورد نیاز آنها مبالغ هنگفتی از طعمه‌هایشان دریافت می‌کردند.

بعد از دریافت این گزارش، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان اداره دوم آگاهی قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

کارآگاهان در بررسی‌های اولیه به سرنخ‌هایی از یک جاعل حرفه‌ای به نام رضا دست یافتند که احتمال می‌رفت از اعضای این باند باشد.

بنابراین تلاش برای شناسایی مخفیگاه این مرد آغاز شد و ماموران با اطلاعات به دست آمده از مخبرین خود موفق شدند مخفیگاه وی را در شرق پایتخت شناسایی کنند.

با دستگیری رضا و کشف تعداد زیادی هولوگرام، شناسنامه خام خودرو، مدارک و اسناد خودروهای سنگین و مدارکی با اسامی افسران پلیس شاغل در ادارات معاینه فنی و تعویض پلاک در مخفیگاهش، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت.

جاعل حرفه‌ای با اعتراف به همکاری با اعضای باند جعل گفت: ما با پرسه زدن در ادارات مختلف پلیس راهنمایی و رانندگی و دفترخانه‌ها افرادی را که برای دریافت برگه معاینه فنی، تعویض پلاک یا سند زدن خودروشان با مشکل مواجه شده بودند را شناسایی می‌کردیم.

سپس با این ادعا که نفوذ زیادی در این ادارات داریم، با آنها وارد معامله شده و در ازای تهیه مدارک مورد نیازشان مبالغ هنگفتی از آنها دریافت می‌کردیم. پس از دریافت این مبالغ نیز مدارکی را که از قبل جعل کرده بودیم در اختیار طعمه‌هایمان قرار می‌دادیم و از این طریق پول زیادی به جیب می‌زدیم.

سرهنگ محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات رضا، ماموران موفق شدند دیگر اعضای این باند را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: متهمان در جریان بازجویی‌ها به 100 فقره کلاهبرداری با این شگرد اعتراف کردند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.