گروه حوادث: مرد طماع، وقتی فهمید شریک قدیمی‌اش با خرید و فروش زمین و خانه در بنگاه‌ معاملات ملکی‌اش، ثروتمند شده است نقشه اخاذی از او را طراحی کرد

این مرد با اجیر کردن 5 آدم‌ربا، شریک قدیمی را ربود اما قبل از اجرای نقشه شومش از سوی پلیس دستگیر شد. صبح 13 شهریورماه، خانواده  مالک یک بنگاه معاملات املاک به اداره آگاهی کرج رفتند و ماموران را در جریان ربوده شدن وی قرار دادند.

آنها به ماموران گفتند:« صبح دیروز چند مرد که مدعی بودند مامور پلیس هستند به بنگاه معاملات ملکی پدرمان رفتند و با این بهانه که وی باید برای جواب دادن به چند سؤال به اداره پلیس برود، وی را با خود بردند.

بعد از 24 ساعت در حالی که هیچ خبری از وی  نبود، مرد ناشناسی با ما تماس گرفت و تهدید کرد اگر 800 میلیون تومان برای آزادی‌اش پرداخت نکنیم او را خواهند کشت.»

بعد از اظهارات خانواده مرد بنگاه‌دار، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروه ویژه‌ای از ماموران پلیس آگاهی استان تهران قرار گرفت و تحقیقات تخصصی درخصوص این پرونده آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام به ردگیری مخابراتی برای یافتن ردی از آدم‌ربایان پرداختند و متوجه شدند تمامی تماس‌های تلفنی با خانواده مرد ربوده شده از یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور صورت گرفته است.

با شناسایی محل تماس‌ها، ماموران با دریافت نیابت قضائی از بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی کرج، عازم این شهر شدند و مخفیگاه آدم‌ربایان را به محاصره خود درآوردند.

از آنجا که احتمال می‌رفت حمله به مخفیگاه گروگانگیران، خطری برای مرد بنگاه‌دار ایجاد کند، ماموران به‌صورت نامحسوس این محل را زیر نظر گرفتند و با دادن آموزش‌های لازم به خانواده مرد ربوده شده از آنها خواستند با آدم‌ربایان وارد معامله شوند.

به این ترتیب خانواده گروگان در آخرین تماس آدم‌ربایان، با آنها برای پرداخت مبلغ درخواستی قرار گذاشتند و زمانی که 2‌نفر از گروگانگیران برای دریافت این مبلغ از مخفیگاه خود خارج شده و قصد سفر به کرج را داشتند، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

پس از دستگیری 2 عضو باند، ماموران در بازجویی از آنها محل نگهداری مرد ربوده شده را شناسایی کردند و به سرعت عازم این محل که خانه‌ای متروکه در حاشیه شهر بود، شدند.

وقتی مشخص شد هیچ‌کدام از آدم‌ربایان در این خانه حضور ندارند، کارآگاهان وارد آنجا شدند و مرد گروگان را درحالی‌که دست و پا و دهانش بسته بود و از نظر جسمی در وضعیت مناسبی قرار نداشت، آزاد کردند.

شکنجه برای اخاذی

پس از آزادی مرد بنگاه‌دار، وی در تشریح ماجرای ربوده شدنش به ماموران گفت: روز حادثه بعد از آنکه یک خودروی پ‍‍ژو مقابل بنگاه املاکم توقف کرد، 5 مرد که یکی از آنها لباس پلیس به تن داشت از ماشین پیاده شدند و قدم به داخل بنگاه گذاشتند.

مردی که لباس پلیس پوشیده بود خود را مامور اداره آگاهی معرفی کرد و گفت که از من شکایت شده است و باید برای پاسخ به سؤالات آنها به اداره آگاهی شهریار بروم.

به این ترتیب بود که آنها مرا سوار خودروی خود کردند و وقتی به یکی از مناطق خلوت شهریار رسیدیم با تعارف نوشیدنی مسموم مرا بیهوش کردند.

وقتی چشمم را باز کردم خودم را دست و پا بسته در خانه‌ای در یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور دیدم و آنجا بود که فهمیدم در دام آدم‌ربایان گرفتار شده‌ام.

آنها با حلق‌آویز کردن و شکنجه من، مجبورم کردند با خانواده‌ام تماس بگیرم و از آنها بخواهم 800 میلیون تومان به آدم‌ربایان پرداخت کنند، اما وقتی در برابر این درخواست آنها مقاومت کردم مرا به بیابان بردند و مجبورم کردند قبر خودم را بکنم و سپس مرا داخل قبر گذاشتند و تهدید کردند که مرا زنده به گور می‌کنند.

این مرد در حالی که آثار سوختگی روی بدنش را به ماموران نشان می‌داد ادامه داد: آدم‌ربایان برای اینکه به هدف خود برسند تمام بدنم را با آتش سیگار سوزاندند و زمانی که قصد داشتند با ریختن بنزین روی لباس‌هایم، مرا آتش بزنند پذیرفتم که به دستور آنها عمل کنم.

راز شریک قدیمی

پس از اظهارات این مرد، 2 متهم دستگیر شده به اداره آگاهی کرج انتقال یافتند و مدعی شدند طراح نقشه آدم‌ربایی شریک قدیمی گروگانشان بوده که با اجیر کردن آنها نقشه ربودن وی را طراحی کرده بود.

با این اعترافات تلاش برای دستگیری شریک قدیمی ادامه یافت و این مرد در مخفیگاه خود به دام پلیس افتاد. وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در جریان بازجویی‌ها گفت: سال‌ها قبل با مرد بنگاه‌دار شریک بودم اما بعد از مدتی از یکدیگر جدا شدیم و دیگر او را ندیدم.

چندی قبل وقتی متوجه شدم که او از طریق معاملات خانه و زمین بسیار پولدار شده است تصمیم گرفتم از وی اخاذی کنم.

به همین خاطر به سراغ 5 مرد تبهکار که با هم دوست بودند رفتم و با پیشنهاد مبلغ کلانی آنها را برای اجرای نقشه آدم‌ربایی اجیر کردم.

سرهنگ اسماعیل هادئی - رئیس پلیس آگاهی استان تهران - با اعلام این خبر گفت: متهمان هم‌اکنون با دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان قرار دارند تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 63771

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز