قرار است هر هفته مسئولان و معاونان شهرداری پایتخت از پشت میزهایشان برخیزند و به منطقه‌ای بروند و مشکلات را از نزدیک ببینند و پیگیری کنند و طی هفته و روزهایی که در پیش است بهبود اوضاع را در شهر رقم بزنند.

«داود گودرزی»، سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران همراه با «رضا محمدی»، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری، «سجاد امیرزادگان»، معاون خدمات شهری سازمان بازرسی، «محمدامین مرتضوی»، معاون امور مناطق سازمان، «محمد نصرتی»، مدیر بازرسی منطقه ۱۶ و جمعی دیگر از مدیران بازرسی در منطقه ۱۶ حضور یافتند.

  • مبارزه با فساد، جهاد مقدس است

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران درحالی که به دفتر بازرسی منطقه ۱۶ رفته بود، در نشستی صمیمانه با مدیر و کارکنان این دفتر گفت: «کمیسیون نظارت در شورای‌شهر مصوبه‌ای برای حمایت و صیانت از گزارشگران فساد یا همان سوت زنی داشته است. ما می‌گوییم در سامانه ۱۸۸۸ نیز بسترهای مناسب برای افشاگران فساد وجود دارد و اگر اطلاع‌رسانی‌های درستی صورت گیرد این سامانه هم می‌تواند درگاهی برای بازگویی فساد باشد. این مهم است که شهروندان اطمینان یابند گزارش‌هایشان به نتیجه می‌رسد و اطلاعات آنها نیز حفظ می‌شود.» گودرزی گفت: «خدمت به مردم و مبارزه با فساد یک جهاد مقدس است و این جهاد نیاز به هوشمندی، وقت گذاشتن و پیگیری دارد.»

  • مجموعه‌ای یکپارچه، هوشمند، کارآمد و سالم

گودرزی از تأکید رهبر معظم انقلاب درخصوص برخورد با فساد گفت: «در این دوره از مدیریت شهری اراده و تدبیری برای مبارزه با فساد و خدمت ملموس‌تر به شهروندان شکل گرفته است. در این میان بازرسی باید کمک کند تا ۲ شعار اصلی شهردار تهران یعنی خدمت بیشتر، راحت‌تر و ارزان‌تر به شهروندان، مبارزه با فساد تحقق یابد. باید به سرعت تجربه‌ها و اندوخته‌ها در کنار هم قرار گیرند تا به هدف‌گذاری‌های تعیین شده دست پیدا کنیم و لازمه‌اش این است که مجموعه بازرسی، یکپارچه، هوشمند، کارآمد و سالم باشد.»
گودرزی تأکید کرد: «هوشمندی مبارزه با فساد، پیشگیری از فساد است. هنر ما باید این باشد که فساد شکل نگیرد. بنابراین باید گلوگاه‌های فساد را بشناسیم و در بحث اصلاح ساختارها نیز با رویکرد پیشگیرانه اقدام کنیم.»

  • رتبه برتر ۱۳۷

«محمد نصرتی»، مدیر بازرسی منطقه ۱۶ در این نشست به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات کلان منطقه و راهکارها و پیشنهادها برای رفع این معضلات پرداخت و درباره وضعیت رسیدگی به پیام‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در منطقه گفت: «سامانه‌های این منطقه از نظر میزان و کیفیت پاسخگویی جزو رتبه‌های برتر در میان مناطق ۲۲‌گانه هستند. طی یک ماه گذشته در سامانه ۱۳۷ منطقه حدود ۳ هزار پیام ثبت شده که موضوع نظافت، بیشترین موارد ثبتی را به خود اختصاص داده است.»