قرار است هر هفته مسئولان و معاونان شهرداری پایتخت از پشت میزهایشان برخیزند و به منطقه‌ای بروند و مشکلات را از نزدیک ببینند و پیگیری کنند و طی هفته و روزهایی که در پیش است بهبود اوضاع را در شهر رقم بزنند.

گام های بلند

«داود گودرزی»، سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران همراه با «رضا محمدی»، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری، «سجاد امیرزادگان»، معاون خدمات شهری سازمان بازرسی، «محمدامین مرتضوی»، معاون امور مناطق سازمان، «محمد نصرتی»، مدیر بازرسی منطقه ۱۶ و جمعی دیگر از مدیران بازرسی در منطقه ۱۶ حضور یافتند.

  • مبارزه با فساد، جهاد مقدس است

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران درحالی که به دفتر بازرسی منطقه ۱۶ رفته بود، در نشستی صمیمانه با مدیر و کارکنان این دفتر گفت: «کمیسیون نظارت در شورای‌شهر مصوبه‌ای برای حمایت و صیانت از گزارشگران فساد یا همان سوت زنی داشته است. ما می‌گوییم در سامانه ۱۸۸۸ نیز بسترهای مناسب برای افشاگران فساد وجود دارد و اگر اطلاع‌رسانی‌های درستی صورت گیرد این سامانه هم می‌تواند درگاهی برای بازگویی فساد باشد. این مهم است که شهروندان اطمینان یابند گزارش‌هایشان به نتیجه می‌رسد و اطلاعات آنها نیز حفظ می‌شود.» گودرزی گفت: «خدمت به مردم و مبارزه با فساد یک جهاد مقدس است و این جهاد نیاز به هوشمندی، وقت گذاشتن و پیگیری دارد.»

  • مجموعه‌ای یکپارچه، هوشمند، کارآمد و سالم

گودرزی از تأکید رهبر معظم انقلاب درخصوص برخورد با فساد گفت: «در این دوره از مدیریت شهری اراده و تدبیری برای مبارزه با فساد و خدمت ملموس‌تر به شهروندان شکل گرفته است. در این میان بازرسی باید کمک کند تا ۲ شعار اصلی شهردار تهران یعنی خدمت بیشتر، راحت‌تر و ارزان‌تر به شهروندان، مبارزه با فساد تحقق یابد. باید به سرعت تجربه‌ها و اندوخته‌ها در کنار هم قرار گیرند تا به هدف‌گذاری‌های تعیین شده دست پیدا کنیم و لازمه‌اش این است که مجموعه بازرسی، یکپارچه، هوشمند، کارآمد و سالم باشد.»
گودرزی تأکید کرد: «هوشمندی مبارزه با فساد، پیشگیری از فساد است. هنر ما باید این باشد که فساد شکل نگیرد. بنابراین باید گلوگاه‌های فساد را بشناسیم و در بحث اصلاح ساختارها نیز با رویکرد پیشگیرانه اقدام کنیم.»

  • رتبه برتر ۱۳۷

«محمد نصرتی»، مدیر بازرسی منطقه ۱۶ در این نشست به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات کلان منطقه و راهکارها و پیشنهادها برای رفع این معضلات پرداخت و درباره وضعیت رسیدگی به پیام‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در منطقه گفت: «سامانه‌های این منطقه از نظر میزان و کیفیت پاسخگویی جزو رتبه‌های برتر در میان مناطق ۲۲‌گانه هستند. طی یک ماه گذشته در سامانه ۱۳۷ منطقه حدود ۳ هزار پیام ثبت شده که موضوع نظافت، بیشترین موارد ثبتی را به خود اختصاص داده است.»

کد خبر 638253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بارهابا۱۸۸۸ تماس گرفتم ولی جوابگونبودند