همشهری‌آنلاین: دومینیک استروس کان مدیر کل صندوق بین المللی پول خواستار نظارت دقیق بر بازارهای مالی جهان شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس وی گفت: در حال حاضر که بازارهای مالی جهان دچار بحران شده است، باید نظارت بیشتری بر عملکرد بازار اعمال کرد. وی گفت در حال حاضر، آمریکا چنین کاری را انجام می دهد.

استروس کان  (Dominique Strauss-Kahn) گفت: باید نظم و ثبات را به موسسات مالی و بازار بازگرداند. وی کاهش رشد اقتصاد جهان را جدی و دراز مدت ارزیابی کرد و گفت این مسئله برای اروپا مشکل‌ساز خواهد شد. وی افزود کشورهای فقیر به دلیل افزایش بهای مواد اولیه روزگار سختی پیش رو دارند.

با این حال وی گفت: اقتصاد در معنی واقعی آن نابود نخواهد شد. پول ارزش خود را از دست نمی‌دهد و بانک‌های مرکزی کشورهای جهان می‌توانند بحران مالی را مدیریت کنند.

مدیر کل صندوق بین‌المللی پول گفت: برای تضمین اقتصاد جهان در آینده، باید اصلاحاتی را مد نظر داشت. وی از طرح ارائه شده برای نجات نظام مالی آمریکا استقبال کرد. [تشدید بحران مالی در آمریکا]

وی تاکید کرد سود را باید مد نظر داشت زیرا این مسئله بسیار مهم است. وی افزود اگر سود سرمایه‌گذاران تضمین شود، بازارهای مالی تضمین خواهد شد. اشتراوس کان گفت صندوق بین‌المللی پول باید اصلاحات لازم را در بازارهای مالی انجام دهد و این نهاد بین‌المللی از عهده این کار بر می‌آید.