یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد مدیر این نهاد از جایگاه خود به نفع یک رابطه پنهانی با یکی از کارمندان زیردستش سوءاستفاده نکرده است

 و به همین دلیل همچنان سکاندار این سازمان خواهد بود.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، 24 عضو هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول روز شنبه با یکدیگر ملاقات کردند تا به بررسی تحقیقات خارج سازمانی در خصوص این موضوع بپردازند و پس از این ملاقات در بیانیه‌ای اعلام کردند نتیجه گرفته‌اند «هیچ آزار، پارتی‌بازی یا هیچ نوع دیگر سوءاستفاده از قدرت توسط مدیر عامل انجام نگرفته است.»

این تحقیقات مربوط به رابطه دومینیک استروس کان با پیروسکا ناگی بود که مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول در اداره آفریقا بود و اکنونی برای بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه در لندن کار می‌کند.[بیشتر]

این گزارش مستقل، این رابطه را مبتنی بر رضایت دو طرفه خواند و اعلام کرد هیچ آزار جنسی در این رابطه رخ نداده و بر غرامت ناگی پس از آنکه تصمیم به ترک صندوق بین‌المللی پول گرفت، تاثیری نگذاشته است.

هیات مدیره اعلام کرد، «این رخداد، تاسف انگیز و نشانه اشتباه جدی در قضاوت از سوی» استروس کان بوده است.

استروس کان هم در بیانیه‌ای جداگانه گفت از تصمیم هیات مدیره سپاسگزار و از این رابطه متاسف است.

وی گفت: «من به شدت از این واقعه متاسفم و مسوولیت آن را می‌پذیرم. من از هیات مدیره، کارکنان صندوق بین‌المللی پول و خانواده‌ام به این خاطر عذرخواهی می‌کنم. همچنین می‌خواهم عذرخواهی‌ام را از کارکنان صندوق که در این روند موجب پریشانی خاطرشان فراهم آمد، تکرار کنم.»

استروس کان 59 ساله سال گذشته به مدیرعاملی صندوق بین‌المللی پول منصوب شد. وزیر سابق دارایی فرانسه با آن سینکلار، خبرنگار تلویزیونی فرانسه ازدواج کرده است.

کد خبر 66677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز