گروه حوادث: زن کلاهبرداری که با معرفی خود به‌عنوان نماینده یک شرکت انگلیسی، طعمه‌هایش را فریب داده و به بهانه دادن نمایندگی این شرکت از آنها کلاهبرداری کرده بود، قبل از خروج از کشور دستگیر شد

مدتی قبل مرد جوانی به دادسرای ناحیه 9 تهران رفت و مدعی شد که زن شیادی با معرفی خود به‌عنوان نماینده یک شرکت معتبر انگلیسی دست به کلاهبرداری میلیونی از او زده است.

این مرد به قاضی بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرا- گفت: مدتی قبل در یک میهمانی شبانه در شمال پایتخت با زن 25 ساله‌ای به نام مهسا آشنا شدم که مدعی بود از طرف یک شرکت معتبر انگلیسی که در زمینه تولید محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت می‌کند، ماموریت دارد در ایران برای آن شرکت نمایندگی انتخاب کند.

بعد از گذشت چند روز از آشنایی‌مان مهسا پیشنهاد کرد نمایندگی این شرکت را بگیرم و از این طریق وارد تجارت شوم، من هم که تصور می‌کردم این کار سود زیادی دارد حرف‌های او را باور کردم و برای انجام کارهای مقدماتی دریافت نمایندگی 20 میلیون تومان به او پرداخت کردم، ولی این زن بعد از گرفتن پول ناگهان ناپدید شد.

بازپرس مهاجری بعد از شنیدن اظهارات شاکی، دستور بازداشت زن جوان را صادر و از آنجا که احتمال می‌رفت وی از کشور خارج شود، او را ممنوع‌الخروج کرد.

به این ترتیب ماموران پلیس به کمک مالباخته به چهره‌نگاری زن کلاهبردار پرداختند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند وی بعد از ورود به ایران خانه‌ای در شمال تهران اجاره کرده و در آنجا میهمانی‌های شبانه برگزار می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این زن در جریان میهمانی‌ها توانسته علاوه بر مرد جوان، از یک زن نیز با این شگرد 17 میلیون تومان کلاهبرداری کند.

با این اطلاعات، ماموران تحقیقات خود را به‌صورت گسترده تری ادامه دادند و سرانجام توانستند زن کلاهبردار را که قصد داشت از کشور خارج شود در فرودگاه امام خمینی دستگیر کنند.

روز گذشته هنگامی که این زن 25 ساله مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت، مدعی شد که قصد داشته است به‌زودی مبالغی را که از مالباختگان گرفته بود به آنها برگرداند.

با اظهارات این زن، بازپرس پرونده برای وی قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام کلاهبرداری برای ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال شد