گروه حوادث: 5 مرد شیاد که با فروش 25 کیلو خاک‌طلای قلابی به 2 طلافروش، دست به کلاهبرداری 135 میلیون تومانی از آنها زده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

مرد میانسالی به دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و مدعی شد 5 مرد جوان با فروش خاک طلای قلابی به او و شریکش، دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها زده‌اند.

این مرد به قاضی مشفق - بازپرس شعبه 7 دادسرا-  گفت: به‌همراه شریکم یک مغازه طلا و جواهرفروشی را در جنوب غرب کشور اداره می‌کنیم.

مدتی قبل 2 مرد جوان به نام‌های علی و محمود به مغازه ما آمده و پس از خرید مقداری طلا و جواهرات با ما طرح دوستی ریختند.

بعد از گذشت مدتی، وقتی آنها توانستند با چرب‌زبانی اعتماد ما را به دست بیاورند ادعا کردند مقداری خاک طلا دارند و می‌خواهند آن را به قیمت مناسبی بفروشند.

از آنجا که به آنها اعتماد کرده بودیم، پس از دیدن نمونه‌ای از خاک طلا قرار شد با آنها معامله کنیم.

به این ترتیب آنها ابتدا محل معامله را در یکی از شهرهای شمالی کشور تعیین کردند اما هنگامی که ما به آنجا رسیدیم با آوردن بهانه‌ای محل معامله را به تهران تغییر دادند.

برای تحویل گرفتن خاک طلاها به میدانی در غرب پایتخت رفتیم و وقتی به آنجا رسیدیم، علی و محمود به‌همراه 3 مرد دیگر یک گونی را که مدعی بودند 25 کیلوگرم خاک طلا در آن وجود دارد به ما دادند و از ما 135 میلیون تومان پول گرفتند.

ما که فکر می‌کردیم معامله پرسودی انجام داده‌ایم، خاک طلاها را در خودروی خود قرار داده و به مغازه‌ رفتیم.

اما وقتی آنها را بررسی کردیم متوجه شدیم فریب چند کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌ایم زیرا به جای خاک طلا، آلیاژ برنج در کیسه‌ها وجود داشت.

بازپرس مشفق پس از شنیدن ادعاهای مرد مالباخته به گروهی از کارآگاهان دستور داد در مورد این پرونده تحقیقات خود را آغاز و مردان کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند

کد خبر 67192

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز