گروه حوادث: مرد میانسال که با معرفی خود به‌عنوان دکتر حقوق و کارمند ارشد وزارتخانه‌های مختلف دست به کلاهبرداری از مردم می‌زد در دام پلیس گرفتار شد

مدتی قبل دختر جوانی به اداره آگاهی اسلامشهر رفت و از مرد کلاهبرداری که خود را کارمند ارشد یکی از وزارتخانه‌ها معرفی کرده بود، شکایت کرد.

وی درخصوص شکایتش به ماموران گفت: چند ماه قبل از طریق یکی از دوستانم با مردی به نام آرش که خود را دکتر حقوق و از کارمندان ارشد یکی از وزارتخانه‌ها معرفی می‌کرد آشنا شدم.

مدتی بعد از این آشنایی آرش که مدعی بود به من علاقه‌مند شده است، پیشنهاد ازدواج داد و من که فکر می‌کردم با ازدواج با او زندگی راحتی خواهم داشت به پیشنهادش جواب مثبت دادم.

در حالی که قرار بود من و این مرد به‌زودی با هم ازدواج کنیم، او با این ادعا که قصد دارد برای ماموریت به خارج از کشور برود چند میلیون تومان از من به‌عنوان قرض گرفت اما بعد از این ماجرا دیگر خبری از وی نشد.

با گذشت چند هفته وقتی دیدم او جواب تلفن‌هایم را نمی‌دهد، فهمیدم در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌ام و تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

بعد از اظهارات دختر جوان تحقیقات پلیسی برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد و در حالی که هنوز سرنخی از این مرد به دست نیامده بود ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها مرد  میانسالی  با معرفی خود به‌عنوان دکتر حقوق و کارمند ارشد وزارتخانه‌های مختلف دست به کلاهبرداری از مردم زده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد بعد از شناسایی طعمه‌هایش به بهانه اینکه نفوذ زیادی در سازمان‌های مختلف دارد و می‌تواند برای آنها از بانک‌ها وام دریافت کند، این افراد را فریب داده و بعد از دریافت مبالغ میلیونی از آنها متواری شده است.

احمد میری- فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر- با اعلام این خبر گفت: با پیگیری شکایت‌های صورت گرفته در اداره آگاهی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این مرد کلاهبردار ادامه یافت و کارآگاهان بعد از ردیابی‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه او  را شناسایی و وی  را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون 7 نفر از مالباختگان متهم را شناسایی و از او شکایت کرده‌‌اند، افزود: از آنجا که احتمال می‌رود افراد زیادی در دام این مرد کلاهبردار گرفتار شده باشند، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامشهر با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم از شاکیان احتمالی خواست برای طرح شکایت به اداره آگاهی اسلامشهر مراجعه کنند

کد خبر 67600

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز